mandag 3. september 2007



Det siste året så har Jesus bedt meg om et kvarter hver dag, hvor det er han som leder samtalen "bønnen" og hvor jeg lytter til Han. Jeg kjenner meg så mye mer fyllt av Jesus etter at jeg har lyttet mer enn snakket. ja, for man klarer jo ikke holde mynnen hele tiden under det kvarteret. Men det å ta tankene til fange, og bare være konsentrert på Jesus. La Jesus få si det Han har på hjertet, det er så mye bedre enn de tankene jeg kommer med i mine bønner. Jeg blir så lett når jeg lar Jesus ta over. Det er jo Gud som skal lede oss, og ikke motsats. Jeg har en følelse av at kristne idag følger sitt eget løp, og tror Gud er deres visegutt. Men vi må spøre oss om hva er det Jesus vil. Ikke bare tro at Gud mener som oss. Vi bør la Jesus være den som holder i roret i bønnen, for da kan vi omvende oss så vi blir til behag for Han. Hva er det som gjør Jesus glad, hva gjør Jesus lei seg. Har du noen gang tenkt på det? Jesus har følelser, sterke følelser!

Jeg siterer noen bønner Vassula har fått fra Jesus. Vi skal selsagt alltid prøve personlige profetier om de er fra Gud. Det må vi gjøre hver enkelt.
Jeg kjenner igjen Jesus i det som blir skrevet. Det er godt å lese det, men vi er alle kalt til å ha en personlig relasjon med Jesus, så det her er ingen erstatning for vår egen bønn med Gud.

JAG ÄR DIN FRÄLSARE
27 september 1986
Frid vare med dig, Vassula. Kom till Mig. Jag är Din frälsare, Din frid. Jag levde på jorden i köttet ibland er. Jag är Guds enfödde Son.
Kom till Mig och luta ditt huvud emot Mig. Jag är Din tröstare.. När du känner dig olycklig: kom ihåg, Jag är nära dig.
Läs den här bönen tillsammans med Mig.
Hjälp mig Fader och led mig till ängar där Din vila är,
där evigt rena vatten flyter
var mitt Ljus och visa mig vägen.
Med Dig, vid Din sida, vill jag gå.
Med Dig, som upplyser mig, vill jag tala.
Fader, älskade, bli kvar i mig så att jag får frid
och känna Din kärlek.
Jag vill följa Dina fotspår.
Hos Dig vill jag stanna.
Upplys mig. Älska mig.
Var med mig nu och för alltid.
Amen.


JAG ÄR FRID
10 oktober 1986
Jag är Ljuset. Jag, Jesus, vill varna dig: Fall inte i de fällor, som det onda gillrar för dig. Tro aldrig på något budskap, som gör dig orolig.
Inse varför den onde är så angelägen att sätta stopp för dig. Djävulen försöker återigen att stoppa dig och göra dig missmodig.
Jag, som är din Frälsare, försäkrar dig att alla budskap, som kallar till kärlek och frid och som hjälper de förlorade att finna vägen tillbaka till Mig, kommer från Fadern och Mig, så tappa inte modet; tro på Mig. Kom ihåg att aldrig tro på något budskap, som gör ditt hjärta bekymrat.
Jag är frid och du måste också känna dig fridfull.