tirsdag 30. januar 2018

Viktigheten av å tro

Først vil jeg spørre deg. Hvordan føles det å være elsket? Kjenner du den følelsen å kjenne seg elsket? Den føles godt. En varme kanskje, en glede. Ja, hva kjenner du av å være elsket?

La oss si at du er en mann som har en kone som elsker deg. Hvordan føles det? Føles det ikke godt! Men om du har en kone som elsker deg, men du klarer ikke å tro på det. Føles det fremdeles godt?  Om du ikke tror på at din kone elsker deg, så hjelper det ikke at hun elsker deg. Det blir uten verdi. Kjærligheten blir stoppet av at du ikke tror på den.



 Det samme er det med Guds kjærlighet. Gud elsket verden så høyt at han ga sin egen sønn, for at hver den som tror på  han skal ha evig liv. Gud elsker alle mennesker, men du må tro på det for å ha utbytte av det. Om du ikke klarer å tro på Guds kjærlighet så har du ingen glede av Guds kjærlighet.  Du klarer ikke å føle den.

Og Jesus tok verdens synd på seg. Johannes sa. Se Guds lam som bærer verdens synd. Hvorfor må vi tro på det for å bli frelst? Jo, for i møte med Gud vil vi se oss selv med et klart blikk. Både dt gode og det onde. Vi vil se vår ufullkommenhet. Og angre våre synder. Vi vil føle att vi ikke er verdig til å bli elsket av Gud. For vi mennesker har feil og mangler, Alle har det. Men da er det godt å kunne tro på Jesus, at han bar verdens synd på seg. Gud forlanger ingenting av oss for at vi skal få komme inn i Guds paradis, vi må bare tro på det. Slik du må tro på din kones kjærlighet for å klare å kjenne deg elsket. Slik må vi tro på Jesu blod, at det renser oss fra all vår synd for vi skal forstå at vi er rene.

I Guds øyne er vi rene fra all synd. Fordi Jesus bar verdens synd på seg. Hvordan føles det? Det kommer an på om du tror på det eller ikke. Derfor spiller troen en sentral rolle. Om du ikke tror du er ren så vil du ikke kjenne deg ren.

Men Gud vil at du skal tro på det. Det er bare det som trengs for å bli ren. Jesus har gjort deg ren. Om  du tror på det så vil du kjenne deg ren. Om du ikke tror på det så vil du ikke kjenne deg ren. Den dagen du møter Gud og ser all din synd, tro på Jesus og på korset, da vil du se at du er ren i Jesus, og du blir dratt vekk fra alle feil og mistak du har gjort, over skam og skyld. Tro er viktig den dagen for å se deg slik Gud ser deg.

Gud elsket deg så høyt at han kom til verden som et menneske og tok din synd på seg. Det eneste du trenger er å ta imot. For å klare å ta imot må du tro. Derfor er det viktig at du tror.






Ingen kommentarer: