onsdag 1. desember 2021

Tro, håp og kjærlighet

 Å Jesus, tenk om alle fikk lære kjenne deg på jorda. Mennesker trenger deg virkelig nå. Jesus, du har nød for menneskene, og vil være med dem. Det er så godt å kjenne deg, Jesus. Du er så god og gjør livet mitt så godt. 

Du viser det på forskjellige måter. Noen ganger er du som salt. Du smelter et frossent hjerte. I går kjente jeg at du ville være strøm fra deg til meg, og at jeg måtte se på deg, for kontakten jeg fikk ved å se på deg, ga meg strøm i mitt liv. Og i dag fikk jeg kjenne håp ved å ha kontakt med deg. Jeg kjente glede og håp for hva du vil gjøre i verden. Og jeg har troen i hjerte på at det vil skje. Å Jesus uansett hva som skjer så er du størst og jeg kan hvile i deg, for du er en som har løsninger. Du lurte djevelen trill rundt da han korsfestet deg, og du tok tilbake menneskene som ønsker å ha deg til Gud. 

Jesus du er så god og det er så godt å følge deg. Det kribler i hele meg i forventning på hva du skal gjøre. For du har gitt meg håp på en framtid med deg. Og du er så smart, så du gjør om død til liv og mørke til lys. Jesus du er så sterk. Du vil vanne jorden med ditt regn, for høstregnet må komme før skjørden skal inn. Og vårregnet holdt på i tre hundre år, slik at kornet vokste. Og så skinte solen på skjørden i tusen av år, slik at den fikk vokse videre, og skjørden spredde seg med litt regn her og der, rundt hele verden slik at du ble den mest kjente personen og den største religionen. Men så har kirken mistet sin makt, og mange har falt fra. Men høstregnet står for døren. Hvor lenge vil det regnet vare før du kommer? Før jorden har sagt stopp. 

Du som skal være konge over alle menneskene. Du som er bare god. Herlighetens konge. Som møter jorden med kjærlighet. Som redder jorden fra helvete. Du som er lys i mørket. Takk Jesus for alt du gjør for oss. Du er så god. Og du er nær alle mennesker. Alle som vil kan få ha deg i hjertet sitt. Og lengselen etter deg vil være veien inn til Guds rike. For Guds rike er ikke slik at man kan se det med øynene, men det er inni oss. Inni alle som tar imot deg Jesus. Å for en herlighet. Takk Jesus, du er best. Min ånd danser med deg, du Gud over alt. Du som har all makt over himmel og jord. Besøk verden snart Jesus. Vann jorden for den er tørr. La mennesker få smake ditt regn over hele seg, og gi de liv. Liv i overflod. For det har du Jesus. Men nå vil jeg danse. Lekende lett i din himmel. Og du er sammen med meg. Du den vakreste skapning. La oss danse sammen. Din himmel er så vakker.