torsdag 18. februar 2021

Bønn for de ensomme og de som føler seg verdiløse

 Kjære Jesus. Godhetens kilde. La din herlighet få fylle jorden. La himmelen møte jorden med et kyss. For himmelriket er nær.

Jesus, i dag vil jeg løfte opp de ensomme. Både mennesker og dyr. Jesus du sa at Gud også så til spurvene. Hvor mye mer verdt er da ikke et menneske? Men du elsker både dyr og mennesker og vil at alle har det godt. Det fins så mye ensomhet i verden, så mange som kjenner seg verdiløse. Men alt du har skapt er verdifullt. Du ønsker at alle får kjenne ditt hjerte. Jesus kom og besøk oss. Kom Jesus, kom. For du er Gud og har plass i hvert hjerte. Når du er i hjertene til mennesker så blir vi fylt av dine frukter. La deg være treet vi planter i vårt hjerte. Og la oss bli en del av deg, så vi er grenene på ditt tre. Og la frukten bli frodig og smake vidunderlig, som bare kjærlighet, glede og fred kan smake. De himmelske frukter som gjør hvert menneske lykkelig. La oss mennesker plante trær i vårt hjerte, hvor du er treet og vi er grenene, og fyll hele jorden med din frukt. Så vi har masse frukt å gi til de som føler seg ensomme og verdiløse. Til gamle mennesker som ikke har noen nære, eller som ikke har noen som besøker dem.  Jeg ber for de eldre Jesus, at vi ikke glemmer dem og at de får besøk av snille mennesker. La oss gi de av din frukt, og la de bli grener på ditt tre, så de får bære frukt og får kjenne din frukt som er så full av kjærlighet så de vil glede seg og være i deg. Jeg ber for alle eldre Jesus.

Så ber jeg for alle barn. Alle ensomme barn og de som føler seg verdiløse. La de få bli kjent med deg og la din kjærlighet, glede og fred få fylle dem. La de få venner og familie som bryr seg om dem. Og la de bli kjent med deg, kjærlighetens Gud. De er så veldig viktige for deg, og du elsker alle barn så høyt, Jesus. Jesus la alle barn få bli kjent med deg og led dem på den lykkelige sti. Der du er stien og de lykkelig kan vandre den sammen med deg på vei mot himmelen.

Jesus, så ber jeg for alle dyr. Dyr som er ensomme og føler seg verdiløse. Jesus for deg er ingenting umulig, du kan hjelpe de dyrene. La de få kjenne din makt. Jeg ber for dyr som er ensomme og føler seg verdiløse at de får mennesker som gir de kjærlighet. La dine engler omfavne dem la de ha det godt Jesus. Gjør noe med menneskene til dyra. Gi menneskene samvittighet så de blir gode mot dyra. Og la mennesker jobbe sammen om at alle dyr skal få det godt. Jesus du elsker alle dine skapninger.

Så er det godt å vite at vi bare er på jorden en liten stund. Og etterpå kommer vi til evigheten og treffer deg som er en rettferdig Gud. Du vil hele alle som har det vondt og tillater at du blir en del av dem. Du Jesus gjorde alle mennesker rettferdige på korset. Slik at alle kan bli rettferdiggjort i helliggjørelsen. For uten helliggjørelse skal ingen se Gud. Men når du helliggjør oss, så kan vi se lyset og vi kan slippe synden. Vi kan gi synden til deg, og du gir renhet tilbake. 

Men i dag vil jeg løfte fram alle mennesker og dyr som er ensomme og kjenner seg verdiløse. Skap mennesker rundt dem som gjør dem godt. Helliggjør mennesker på jorda Jesus, slik at mennesker blir gode mot hverandre og at ingen dyr eller mennesker kjenner seg ensomme eller verdiløse. Utløs din kraft over jorda. Din kraft er sterk og virksom. La mennesker plante trær i sine hjerter som bærer god frukt. Kjæreste Jesus som jeg elsker deg og din gode frukt. 


«Det finnes ikke noe godt tre som bærer dårlig frukt, heller ikke noe dårlig tre som bærer god frukt.»

‭‭Lukas‬ ‭6:43‬ ‭N11BM‬‬


«Bær da frukt som svarer til omvendelsen!»

‭‭Matteus‬ ‭3:8‬ ‭N11BM‬‬


«Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven!»

‭‭Galaterne‬ ‭5:22-23‬ ‭N11BM‬‬


«Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre.»

‭‭Johannes‬ ‭15:5‬ ‭N11BM‬‬

Jesus jeg ber om masse god frukt skal komme til hele verden. Jeg ber om vekkelse der din kjærlighet når inn til hvert menneske. La din godhet få bli kjent.

Tilføyelse: Fikk en bok i posten i dag som jeg gleder meg til å lese. Den heter «legg all frykt til side» bønner og kontemplasjoner basert på tekster av Katarina av Siena. 

Syns det her passer til min bønn for ensomme og de som føler seg verdiløse. Gud er så god. Takk Jesus.

Gud taler:

Hvis du velger meg som din ledsager vil du ikke være alene; min kjærlighet vil alltid være med deg.

Du vil aldri frykte noen eller noe, for du vil finne sikkerhet i meg.

Med meg som din ledsager vil du leve i troens lys med håp og styrke, med sann tålmodighet og utholdenhet, alle dager i ditt liv.

Jeg elsket deg før du fantes, og når du vet det kan du sette din lit til min kjærlighet og se bort fra enhver frykt. 

Nyt min kjærlighet, lev i meg og hent fra meg min visdoms lys.

Møt denne verdens fyrster og tyranner med min styrke.

Hent fra meg min Ånds ild og del med alle min barmhjertighet og min brennende kjærlighet.

Du er ikke alene. Du har meg.