søndag 7. februar 2021

Du er min klippe, Jesus

 Kjære Jesus. Mitt kjære hjerte. Takk for at du bor i meg. Jeg elsker deg av hele hjertet. 

Da jeg var rundt 20 år så kom du til meg mens jeg lå i min seng. Du gav meg av din fred. Den freden var så god og noe jeg hadde lengtet etter bestandig. For jeg hadde alltid ufred. Slik at jeg aldri fikk hvile. Jeg gråt da jeg kjente den freden du ga meg. Jeg var så redd den skulle forsvinne. Jeg gråt slik at det til slutt bare var gråten og angsten for at freden skulle forsvinne. Det var bare angst igjen.

Så dro jeg på møte, en liten pinsemenighet på Vanse, et lite sted i sør Norge. Der midt i møtet så var det en som talte i tunger. Når hun talte i tunger så kjente jeg en varme i brystet og en rar følelse som at noe vokste ved hjertet mitt. Det boblet på en måte. Men det er vanskelig å forklare for jeg har ingenting å sammenlikne med. Men det var så godt og det var en sterk fred jeg følte. Jeg måtte anstrenge meg for å sitte stille og jeg prøvde å se mest mulig upåvirket ut. Så tydet en annen person tungetalet. Og han sa. «Det fins en her som har et nervøst hjerte. Men om du er åpen i tanke og sinn, så skal du få kjenne mitt hjerte inntil ditt hjerte.»

Og det fikk jeg. Jeg var så lykkelig av å få kjenne din fred inni mitt hjerte. Det var så godt. Takk snille og gode Jesus. Da jeg ikke klarte å holde på din fred, så gav du meg ikke opp og gjorde det underet at jeg fikk kjenne ditt hjerte inntil mitt. Du fikk det til Jesus. Og det var så godt og trygt å kjenne ditt sterke hjerte. Å hva jeg elsker det. For selv om det har gått over 30 år, så kan jeg fortsatt kjenne ditt hjerte.

Men nå så kjenner jeg mye mer. Jeg opplever det du sier i Johannes 15:

«Bli i meg, så blir jeg i dere. Likesom greinen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare når den blir i vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt uten at dere blir i meg. Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg, og jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten meg kan dere intet gjøre.»

‭‭Johannes‬ ‭15:4-5‬ ‭NB‬‬


Og fruktene jeg kjenner er: «Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, ydmykhet, avholdenhet. Mot slike er loven ikke.»

‭‭Galaterne‬ ‭5:22-23‬ ‭NB‬‬

Jeg kjenner virkelig at disse bibelversene stemmer. Jeg kjenner så sterkt din kjærlighet, glede og fred i mitt hjerte. Jeg vil alltid være i deg Jesus. Tilgi meg de gangene jeg ikke er i deg. Det er så godt å være ett med deg. Du er så inderlig god. Du er det beste gullet. Du er vann som gjør at man ikke tørster igjen. Du har en fred som overgår all forstand. Du er min klippe, Jesus. Jeg elsker deg over alt på jord. Du er min redningsmann. Hva skulle jeg gjort uten deg. Da hadde jeg kun vært en mark. Jeg hadde vært et sammenbrudd. Men på grunn av deg så har jeg det så utrolig godt. Du er himmelen. Jeg kjenner Guds rike inni meg. Der er du min herre. Jeg elsker deg så høyt Jesus. La meg alltid få være i ditt nærvær. 

Jeg vil alltid be til deg. Når jeg er sammen med andre eller ser på tv. Eller gjør husarbeid, ja uansett. Det går an å alltid be, ordet sier det, og da går det. Å ha mitt hjerte inntil ditt hjerte. Paulus sier: «Be uten opphold!»

‭‭1 Tessaloniker‬ ‭5:17‬ ‭NB‬‬

Og det er det jeg vil av hele mitt hjerte. Noen ganger flyr tankene mine sin vei, men så er de tilbake hos deg. Og mitt mål er at tankene mine alltid skal være hos deg. For da kjenner jeg den varme kjærligheten din, freden din som er så sterk, og gleden din som gjør meg så lykkelig. Jesus jeg elsker deg. 

Jeg kan se deg med mine åndelige øyne. Og det er en så stor glede. Du er så god og det vakreste jeg har sett, du gjør meg trygg. Og du er så stor. Fra første stund jeg så deg så forstod jeg at du var Gud, og at ingenting er umulig for deg. For du ser så mektig ut. Samtidig som du bryr deg så mye om meg og alle mennesker. For det er lett å se at du ER Kjærlighet. Jeg elsker deg så høyt Jesus. Du sier i ditt ord: 


«Spør etter Herren og hans makt, søk alltid hans åsyn!»

‭‭1 Krønikebok‬ ‭16:11‬ ‭NB‬‬

Takk for at det er du som er Gud Jesus. Det beste som fins er Gud. Da kan verden glede seg. Da fins det håp for alle. For du elsker alle mennesker like høyt og vil ha relasjon med alle. Det er ditt bud. At vi skal elske deg av hele vårt hjerte. 

Du sier: «Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde nattverd med ham, og han med meg.»

‭‭Åpenbaringen‬ ‭3:20‬ ‭NB‬‬