søndag 21. februar 2021

Gud former meg

 Kjære Jesus lær meg ydmykhet. Det er bare i deg jeg finner meg selv. Det er ditt bilde jeg vil ha. Ved ydmykhet lar jeg ditt jeg overvinne meg. Jeg ønsker å være lik deg, Jesus. Og det er bare i deg jeg finner meg selv. Det fins ikke noe bedre enn å dø fra meg selv og la deg bli i meg. Det kribler i meg Gud, for du er så god. Da betyr ikke min stolthet noe. Den har ikke makt over meg lenger. Og det at jeg er død fra meg selv gir meg styrke så jeg finner meg selv. 

Du er treet, jeg er en gren i deg. Uten deg kan jeg ikke bære god frukt. Det er så godt å kjenne din frukt, Jesus.  Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, ydmykhet og selvbeherskelse. 

Når noen er god mot en er det lett å elske tilbake. Men når noen hater deg og baktaler deg, det er da du Jesus vil vi skal elske og velsigne. Det er da det syns på frukten om vi er ett med deg. Jeg klarer bare å elske den som hater meg når jeg er ett i deg. Og da må jeg alltid se på deg og alltid være i ditt nærvær. 

Jesus la meg komme enda nærmere deg. La meg få se hvem jeg er i deg. Jeg vil være den du har gjort meg til. Jeg liker meg selv mye bedre når jeg er i deg.

Jesus, godhetens kilde. Lær meg å elske. La meg bli lik deg. La mine øyne alltid se på deg. Da former du meg som en leire og gjør meg til en person som kan gå inn i dine gårder. Der er jeg fullkommen og jeg kjenner meg hel. Du former meg Jesus. Og jeg elsker det. 

‭‭