lørdag 20. februar 2021

Jesu nærvær

 Takk Jesus for at du vil være nært alle mennesker. Du har tid for alle og ingenting er bedre enn å kjenne deg. Du er konge i evigheten, og alle kommer til å tilbe deg. Allikevel har du tid for hvert menneske, og du elsker alle mennesker. Du er så gavmild som gir alt gratis. Det er så godt å kjenne ditt nærvær. Jeg vil alltid være nær deg.

Du er så nær meg hele tiden. Du er som en venn som alltid er der. Du har kalt meg til å be hele tiden, men nå føler jeg ikke at jeg ber, for du er hos meg hele tiden og jeg har blitt vant til det. Den beste stunden på dagen er de tre timene jeg bare konsentrerer meg om deg. Det er som å finne en skattekiste med de vakreste skatter. Hver av din frukt er som den vakreste skatt. Din mildhet og forståelse helbreder. Ditt vakre smil gjør meg så kriblende glad og din fred gjør meg så lett. Din kjærlighet gjør at jeg er så lykkelig og vet at på grunn av din kjærlighet har verden håp. Jeg gleder meg over å leve og å få bli enda mer kjent med deg. Det fins ingenting som er bedre enn å be. 

Du vet jeg er ingenting og jeg er ingenting. Det er du som er alt. Du skal vokse jeg skal avta. Jeg er så svak jeg får bare til å be på grunn av deg. Du er jo fantastisk. Og du gir stor styrke til den som ingen krefter har. Og jeg ønsker ikke å være noen. Jeg vil gi deg alt. Legge ned mitt eget liv og bare være i din vilje. Jeg vil at du skal leve fullt og helt i meg. Jeg vil fornekte meg selv, du er så skjønn. Det er så vidunderlig å følge deg. Jeg elsker deg Jesus.

Jesus du er alltid nære når vi ber. Du ønsker å være en del av oss. Jesus du elsker oss alle, og det viste du til fulle da du som er Gud ble menneske for å fortelle veien, sannheten og livet. Og Jesus du ga sitt liv for oss. 

Jeg elsker deg så høyt Jesus. Takk for at jeg kjenner deg. Jeg kan ikke holde tyst om hva jeg opplever. Da får jeg heller tåle at folk blir sinte på meg. Det fins ikke noe bedre enn deg.

« Den som tar bønnen med seg inn i sitt daglige arbeid, og arbeidet inn i bønnen, ber uavlatelig. Bare slik kan vi sette ut i livet oppfordringen til å « be stadig» (1 Tess 5,17). Dermed blir hele det kristne liv en eneste stor bønn, hvor det vi vanligvis kaller bønn bare er en del av en større helhet. 

Origenes : Om bønnen, 12,2