onsdag 10. februar 2021

Styr du mine tanker

 Takk kjære Jesus for deg min Gud. I går så opplevde jeg at du kom inn i mine tanker og følelser på en sterkere måte. Ditt nærvær er inni mine tanker og du veileder meg i kjærlighet så st mine tanker blir full av kjærlighet. Du sier i ditt ord: «For innenfra, fra menneskehjertet, er det de onde tankene kommer: utukt, tyveri, mord, hor, griskhet, ondskap, svik, utskeielser, ondt øye, spott, hovmod, uforstand. Alt dette onde kommer innenfra og gjør mennesket urent.»

‭‭Markus‬ ‭7:21-23‬ ‭NB‬‬

Jesus rens mine tanker helt, slik at jeg kan tenke like godt om mennesker slik du gjør. For du elsker mennesker selv om vi har feil. Og du er så god mot meg når jeg har kritiske tanker. Du rettleder meg med kjærlighet så jeg får ikke noe fordømmelse, jeg får bare visshet om kjærlighet og hvordan du tenker om mennesket. Til og med onde mennesker elsker du. Og jeg klarer bare å elske dem med din kjærlighet. For du vil at alle skal bli frelst og helliggjort. Tenk du døde på korset og tok frivillig verdens synd på deg. Fordi du elsker oss. Selv om vi er onde. Men du har en vei for alle som vil inn i helliggjørelse. Slik at vi kan bli lik deg og elske hverandre med din kjærlighet. Jeg elsker din kjærlighet Jesus. Din kjærlighet, glede og fred. 

Jeg gleder meg til hver dag. Hver dag skal du få være herre i tankene og følelsene mine. Det er så godt. Når jeg kjenner på angst så er du der med din varme og det er din kjærlighet som er sterkest. Sterkere en min angst. 

Jeg ber for hele verden. At de skal få det så godt inni seg som det jeg har. Og da trenger verden deg, Jesus. La verden bli kjent med deg og bli forvandlet av ditt lys. Du er verdens lys og lyset overvinner over mørkret. Det er mye vondt i verden, Jesus. Men om verden begynner å tro på deg så vil mørkret avta. Jeg ber for kristne at de får kjærlighet til deg og blir lik deg. Jeg ber om at kristne blir din kropp som gjør din vilje. 

Bønn er viktig for å lære deg å kjenne. Kontemplativ bønn hvor vi kan være din venn og lære oss å se deg og høre din Røst. Nå fins det flere røster å høre enn din. Så man må lære seg å høre din røst. Du sier i ditt ord: «Mine får hører min røst, jeg kjenner dem, og de følger meg. Og jeg gir dem evig liv, de skal aldri i evighet gå fortapt, og ingen skal rive dem ut av min hånd.»

‭‭Johannes‬ ‭10:27-28‬ ‭NB‬‬

Jesus jeg ber om vekkelse. Også hos de kristne. At vi får se din herlighet så vi kan bli lykkelige og elske hverandre og deg av hele vårt hjerte. Da vil verden bli et bedre sted.

Takk Jesus for din kjærlighet.