lørdag 6. mars 2021

Bønnen vårt skattekammer

 Kjære Jesus. Kong Jesus. Det er så godt å be til deg. Jeg har lyst til å fortelle det til alle. Jeg er ingenting. Du elsker meg som er ingenting. Noen syns det er skryt og hyklersk å fortelle om sitt bønneliv. Men jeg klarer ikke å være stille. For det er ball i slottet og alle er invitert. Jesus vil danse med alle. Kong Jesus ønsker å være der sammen med alle. I bønn så kan vi være med Jesus og det er så godt. Det er så godt å be til deg Jesus og jeg vil at alle skal få oppleve den lykken jeg føler. Det er så himmelsk godt for himmelriket er inni oss. Du er så full av kjærlighet Jesus. Det er den vakreste musikk i ballsalen. Og din sprudlende glede går gjennom marg og bein. Med alle dine frukter så blir det et symfoniorkester alt er så vakkert og det er pur glede. Hvorfor skal jeg holde tyst om det? Kom inn hver en sjel. I den indre bønnen fins Gud og himmelriket.

Jeg har kjent på at jeg har hatt lyst på forbønn, men jeg har ikke hatt lyst til å bry noen. Men så har Jesus vist meg de hellige i himmelen som går i forbønn for oss. Så det er så godt å få forbønn som jeg ber jomfru Maria og padre Pio om. Det føles så godt og trygt. I åpenbaringsboken 12 så står det om at Maria blir sendt ut i ørkenen med ørnevinger. Maria har jo ingen grav og katolikker tror Maria ble tatt opp til himmelen. Og ørkenen er et sted Jesus ba. Og ørkenfedrene ba. Ørkenen er et bønnens sted så jeg tror det er det som menes når det står at Maria blir sendt med ørnevinger ut i ørkenen. Og der ber hun for oss. Ørkenen bønnens område. Det står også i åpenbaringsboken om at de hellige ber for oss. De hellige kommer til himmelen og har evig liv ( Joh. 3:11) og de er hellige absolutt i himmelen og det står flere steder i åpenbaringsboken at de ber for oss. 

Lammet kom bort til ham som satt på tronen, og tok boken av hans høyre hånd. Da det tok boken, falt de fire livsvesener og de tjuefire eldste ned for Lammet. Hver av dem hadde en harpe, og gullskåler fulle av røkelse, det er de helliges bønner.  Johannes åpenbaring 5


En annen engel kom og sto ved alteret. Han hadde et røkelseskar av gull. Og det ble gitt ham en stor mengde røkelse for at han skulle legge den til de helliges bønner på gullalteret foran tronen. Og røken av røkelsen steg fra engelens hånd opp for Gud sammen med de helliges bønner.
Johannes’ åpenbaring 8:3-4

Takk Jesus for at hele himmelen ber for oss. Vi er ikke alene her på jorden. Du har omsorg for oss. Det er så sterkt å bli bedre og bedre kjent med deg. Du har alle skatter som er verdt å eie, og hver skatt vi finner her på jorden som er av deg får vi beholde i evigheten. Halleluja kan man bli mere lykkelig enn det å kjenne deg. La alle mennesker bli kjent med deg Jesus for det er din vilje. Vi er alle innbudt til fest, og gjennom bønn så får vi bli kjent med deg. For bønn er å være sammen med deg Jesus. Den dyrebare skatt du er. Du syns vi var så verdifulle at du gikk igjennom verdens verste straff fordi du tok all verdens synd på deg. Vi aner ikke hva du gikk igjennom. Og du ble korsfestet for vår skyld. Den verste straffemetoden på den tid. Takk Jesus for alt du gjorde for oss. Jeg elsker å be på YouTube «divine mercy chaplet» 

https://youtu.be/pveUcGwrpkU

Det er så godt å be til deg Jesus. Takk for at du har invitert meg inn til ditt hjerte. Jeg elsker deg så høyt. Jeg er ingenting og ønsker ikke å være noen ting. Men jeg må rope høyt om hva jeg har funnet. Og hemmeligheten ligger i den indre bønn. Jesus vis vei til ditt hjerte for alle som søker og trenger deg. Du verdens skatt.