mandag 1. mars 2021

Gud velsign vår pave

 Takk Jesus for at du er hos oss og passer på oss. Du er i våre hjerter og veileder oss. Men før du dro opp til himmelen så grunnla du din kirke. Det var en grunn for at du hadde tolv disipler og det var en grunn for at du sa til Peter at du ville grunnlegge din kirken på Peter, klippen. Du vil jo at vi skal bygge våre hus på stein og ikke sand. Derfor kalte du Peter klippen. Han var den første stein som ble bygd på din kirke. Så har det siden da vært mange paver som har bygd videre på din kirke. Og den har stått stødig. I ditt ord står det: 

«Og jeg sier deg: Du er Peter, og på denne klippen vil jeg bygge min kirke, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. Jeg vil gi deg himmelrikets nøkler; det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.»»

‭‭Matteus‬ ‭16:18-19‬ ‭N11BM‬‬

Takk Jesus for din kirke og paven. Jeg kjenner stor glede i hjertet når jeg tenker på paven. Beskytt paven fra det onde. Vær med paven hver dag, og la din hellige ånd og ild få komme ut av hans munn så ilden kan forvandle menneskers hjerter så vi alle vil følge deg. Så den ilden sprer seg til hele jorden og alle roper på ditt navn for vi vil alle ha den hellige ånd i våre hjerter. Kom med din ild kjære Jesus, og velsign paven og la din ild utgå fra hans munn. Du er hellig Jesus.  Forvandle også oss så vi kan være hellige. Gi til paven av din hellighet og åndens kraft, slik at hans ord vil forvandle jorden og la mennesker søke deg. 

Takk Jesus for at du grunnla din kirke mens du var på jorden. Det er så sterkt at den fortsatt står stødig. Velsign kirken og alle som er en del av den. Og du vil at alle skal bli en del av din kirke. Full hele jorden med din herlighet. Takk Jesus for at du er så god. Jeg gleder meg til å se din kraft utbre seg utover hele jorden. Du er mektig Jesus. Takk for at du har all makt over himmel og over jord. La din vilje skje i himmelen så på jorden. La mennesker bli kjent med deg. Tenn jorden med din ild. Jeg ber for paven at du beskytter han og er en ild i hans hjerte som peker på deg. Du skal gjøre det Jesus. Takk Jesus, jeg elsker deg.

Det er så sterkt å lese hva paven skriver på Instagram. 

Det er så godt når noen peker på deg Jesus. 

https://instagram.com/franciscus?pigshid=wi5sateo1o0m