tirsdag 2. mars 2021

Jeg ber om enhet

 Kjære Jesus mer jeg får av din kjærlighet mere lengter jeg etter deg og vil ha mer av deg. Du er kongenes konge som alle vil bøye sine kne for. Du er lammet som sonet ditt rene blod. Det rene blod som ble ofret for våre synder. Du veldige Gud. Du tar deg tid til meg og er alltid hos meg. Du bryr deg om det aller minste. Du er hos meg og bryr deg om at jeg skal ha det bra både fysisk, psykisk og åndelig. Og du elsker alle mennesker like høyt og gjør ikke forskjell.

Kjæreste Jesus, i dag fikk jeg et vakkert syn fra deg. Jeg fikk se en vakker katolsk kirke. Inni kirken var den full av honning. Jeg så bier fly inn og ut av kirken for å hente nektar. Kirken dryppet av honning og det fantes honning overalt. Det smakte godt av den honningen. 

Her om dagen så spurte jeg deg om jeg skulle si noen kjærlige ord til en person som ikke er begeistret for den katolske kirke. Du sa til meg at jeg ikke skulle putte hånden i vepsebolet. Jeg kom på hva du sa da når jeg så alle biene i den katolske kirken full av honning. For vepsen lager ikke honning. Da tenkte jeg at det fins to ulike kristne. Noen som lager honning og noen ikke. Som de ti brudepiker det står om i bibelen hvor fem har olje i lampen, mens fem ikke har det. Det er viktig å elske Jesus av hele sitt hjerte. 

Jeg tror på en vekkelse over hele verden. Da tror jeg det vil bli enhet mellom de kristne, slik Jesus sier her:  " Men dersom vi vandrer i lyset, likesom han er i lyset, da har vi samfunn med hverandre, og Jesu, hans Sønns blod renser oss fra all synd" 1. Joh.1:7

EN BØNN I FRA PAVE JOHANNES PAUL II

Hellighets Ånd,
guddommelige vindpust som beveger universet,
kom og forny jordens åsyn!
Vekk i dine troende lengselen
etter fullkommen enhet
så de kan være et virksomt tegn for verden
og et redskap for den inderlige forening
med Gud og med alle mennesker.

Kom, kjærlighets og freds Ånd!
Fellesskapets Ånd,
Kirkens sjel og styrke,
la nådegavenes og tjenestenes rikdom
bidra til Kristi legemes enhet,
la legfolk, ordensfolk og presteskap
harmonisk arbeide sammen
for å bygge Guds rike.

T PROFETISK SYN DEN KJENTE PINSEPREDIKANTEN SMITH WIGGLESWORTH FIKK I 1936.

"Gud vil i de siste dager sende en vekkelse gjennom DE GAMLE HISTORISKE KIRKER, og gjennom DEM vende opp ned på hele verden. Jeg så et profetisk syn. Hele den klassiske pinsebevegelsen kommer å se ut som en spøk i sammenligning med den vekkelse Gud vil sende gjennom DE GAMLE HISTORISKE KIRKER".

Kjære Jesus. Jeg ber for alle kristne i denne tid, at alle vil finne veien til ditt hjerte. Og elske hverandre inderlig, slik du elsker oss. Jesus la ditt lys være i våre hjerter så vi ikke går feil. Led oss på din vei og la oss ta imot din enorme kjærlighet. La oss alltid holde blikket på deg.

Takk for synet jeg fikk av kirken. Jeg lar det bildet av kirken stå der som ett vakkert abstrakt maleri. La alle mennesker få smake på den honningen, for som din frukt er god så var også honningen meget god.