mandag 29. mars 2021

Takk for ditt blod

 Kjære Jesus. Takk for at jeg har det så godt. Takk for at jeg får krype under din vinge og kjenne din omsorg. Det er så mange som har det vondt i verden. Bruk meg kjære Jesus som et instrument til å gå inn i åndeverden og vinne over de onde makter som regjerer på jorden. La ditt lys få spre seg over hele jorden og la alle se deg Jesus. For du er redningsmannen som forendrer  menneskers hjerter. La alle kristne stå sammen i bønn mot de onde krefter slik at ditt lys slipper fram. La alle bli kjent med deg i bønn.

 Ingenting er bedre enn å be til deg. For da ser vi himmelriket. Indre bønn eller kontemplasjon gjør at vi får se din herlighet og makt. Der får vi oppleve alle dine frukter og din kjærlighet er så sterk Jesus. Og du elsker alle med din enorme kjærlighet, selv om vi er onde. Og når vi kommer til deg og ditt lys så former du oss for lyset gjør at vi ser vår synd som vi vil kvitte oss med, og det kan bare ditt blod gjøre.

Takk for ditt blod Jesus. At det renser oss fra all synd. Jeg elsker deg Jesus. Du gikk hele veien til Golgata med all verdens synd på deg. Du led forferdelig. Da du ble tatt så tillot Gud at de mishandlet og drepte deg, for i deg bar du verdens synd. Hvor forferdelig det må være å ha verdens synd inni seg. Så ensom og forlatt du må ha følt deg. Alt du opplevde av grusom tortur må du ha kjent at du fortjente, du rene sonoffer lam. Så vondt det må ha vært for deg å ha all verdens synd inni deg. Ta ansvar for synden. For at vi kunne bli fri. For bare du kunne vinne over synden. Døden ble død og vi fikk liv, så vi kunne komme til himmelen. Om vi tar imot ditt dyrebare blod. For du har gått i forveien. 

Jesus du er verdens beste menneske. Tenk vår Gud ble et menneske. For et under. Og du tok vår synd på deg slik at vi kan tåle ditt lys. Du vårt liv. Rens meg Jesus slik at jeg blir helt lik deg. Gjør det allerede på jorden slik at jeg kan tjene deg bedre. Jeg trenger ditt blod Jesus. Å hva jeg elsker ditt blod. For jeg er mørk for solen ha brent meg, bare du kan gi meg liv. Jeg vil leve mitt liv i deg. Å hva jeg gleder meg til jeg dør helt fra meg selv og bare du lever i meg. Tilgi meg Jesus for at jeg ikke dør fortere.