tirsdag 31. mai 2022

Å vokse i deg, Jesus

 


Kjære Jesus. Nå har jeg funnet livets mysterium. Du har åpenbart deg for meg. Det er så enkelt, men ligger allikevel skjult for de fleste. Jeg har funnet deg Jesus. Jeg har jo alltid hatt deg, men nå har jeg blitt ett spedbarn i din favn. Du er så nær meg og jeg kjenner meg trygg hos deg. Troen får man av trygghet og er ikke gjetning. Jeg kjenner at troen omfavner meg. Det blir så godt å være ditt spedbarn som vokser opp i ditt nærvær. Jeg gleder meg over å være hjemme hos deg. Det er så godt å be til deg bestandig og være i ditt nærvær bestandig. Tankene mine blir frie og du er sterkere enn tankeskjør. Jeg kjenner tankene får hvile og det er så deilig. Tenk det Jesus. Du ble ett menneske. Gud ble ett menneske. Så rart det er. Men så høyt elsket du oss mennesker at du ble en av oss. Og så vil du at vi skal være ett med deg, slik du er med Faderen. Jesus, tenk at vi får lov til å være så nær deg. Det er så godt å la deg være herre over tankene mine. At de blir en bønn til deg. Det er mye bedre enn å tømme tankene sine, for du er liv i overflod. Jesus det er så spennende å leve med deg. Jeg vil være som et spedbarn som blir trygg på deg. For når et spedbarn gråter fordi det er sulten så får det mat, om det gråter fordi det trenger ny bleie får de det, om spedbarnet gråter fordi det er trøtt får det sove, eller om det gråter fordi det vil ha kos så får de det. Slik blir de trygge på foreldrene at de får alt de ber om. De får sterk tro. Slik kjenner jeg varmen og tryggheten du legger i mitt hjerte, og ved å være ditt spedbarn vil jeg bli trygg på deg. Ved å alltid ha deg hos meg vil jeg vokse. Så godt det er å være din. Jesus, jeg gleder meg til å vokse i deg. Det er så spennende. Det er så spennende å gå med deg. 

«Jeg ber ikke bare for disse, men også for dem som ved deres ord kommer til tro på meg, at de alle må være ett, likesom du, Far, i meg, og jeg i deg - at også de må være ett i oss, for at verden skal tro at du har utsendt meg. Og den herlighet som du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, likesom vi er ett, jeg i dem og du i meg, for at de fullkomment skal være gjort til ett, for at verden kan kjenne at du har utsendt meg og elsket dem, likesom du har elsket meg. Far, jeg vil at de som du har gitt meg, skal være hos meg der jeg er, for at de skal se min herlighet, som du har gitt meg, fordi du elsket meg før verdens grunnvoll ble lagt. Rettferdige Far! Verden har ikke kjent deg, men jeg har kjent deg. Og disse har erkjent at du har utsendt meg. Og jeg har kunngjort ditt navn for dem, og skal fortsatt kunngjøre det, for at den kjærlighet som du elsket meg med, skal være i dem, og jeg i dem.»

‭‭Johannes‬ ‭17:20-26‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.17.20-26.NB