lørdag 21. mai 2022

Det er så godt å være din, Jesus

 


Du er min Gud Jesus. Jeg går sammen med deg og du lærer meg at du er min Herre i alle forhold. Jeg vil dø fra meg selv, for når du tar plass i mitt liv så får jeg det så mye bedre. Du lærer meg å bli ledet av deg. Også tankene mine er dine. Du er Herre i alle forhold og jeg elsker det. Dypere jeg kommer deg nærmere er jeg gull og edelstener. Alt det himmelske er så vakkert. Jeg vil bli hos deg. Du får gjøre hva du vil med meg. Jeg er så fri, Jesus. Når du tar over meg så blir jeg så fri, for du frir meg fra denne verdens gud. Jesus jeg er fri som en sommerfugl og kan fly inn i ditt rike. Alt er er så vakkert og luften er full av kjærlighet. Fargene danser sammen til de vakreste kunstverk, og den vakreste der inne er du. Og du Jesus, har gitt ditt liv for meg. For at jeg skal få fly inn i ditt rike fri som en sommerfugl. Og du Jesus, er nær meg hele tiden. Å hva det lukter godt. Himmelen er full av de vakreste dufter, å Jesus, slipp meg aldri. Hvorfor er du så god mot meg? Jeg er en stor synder, og du måtte lide for min skyld. Jesus hvorfor gjør du det? Er det fordi kjærligheten gjør det? Jesus tilgi meg for alle mine synder og takk for korset. Frimodig tar jeg imot blodet som gjør meg ren. Jeg kan ikke noe annet, for jeg elsker deg så høyt og klarer ikke være borte fra deg. Jesus du vakreste melodi, syng for meg så vil jeg danse i engen full av blomster og være fri, slik du har gjort meg, fordi du har blitt Herre i meg, i hele meg. Jesus, vær min Gud i hjerne, hjerte og kropp. For jeg elsker friheten jeg får av deg. Du som er Herre i mine tanker. La meg bo hos deg bestandig.

Fra Salme 84:

«Hvor elskelige dine boliger er, Herre, hærskarenes Gud! Min sjel lengter, ja, fortæres av lengsel etter Herrens forgårder. 

Mitt hjerte og mitt kjød roper med fryd til den levende Gud. Spurven har jo funnet seg et hus, og svalen et rede hvor den har lagt sine unger - dine altere, Herre, hærskarenes Gud, min konge og min Gud! 

Salige er de som bor i ditt hus, de skal stadig love deg. Sela. 

Salig er det mennesket som har sin styrke i deg, de som har sitt hjerte vendt til de jevne veier. Når de vandrer gjennom tåredalen, gjør de den til en kildevang, og tidlig regn dekker den med velsignelse. De går fram fra kraft til kraft, de trer fram for Gud på Sion. Herre, hærskarenes Gud, hør min bønn! 

Vend øret til, Jakobs Gud! Sela. Gud, vårt skjold, se hit, vend blikket til din salvedes åsyn! For én dag i dine forgårder er bedre enn ellers tusen. Jeg vil heller stå ved dørterskelen i min Guds hus enn bo i ugudelighets telt. For Gud Herren er sol og skjold, Herren gir nåde og ære. Han nekter ikke dem noe godt som vandrer i uskyld. Herre, hærskarenes Gud! Salig er det mennesket som setter sin lit til deg.»

‭‭Salmene‬ ‭84:2-13‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/psa.84.2-13.NB