mandag 9. mai 2022

Et lys for verden

 


Kjære Jesus. Jeg ber om at ditt lys blir spedd i hele verden. Jeg ber om hjelp til å være ett lys for deg. Slik at alle som ikke ser deg eller hører deg får høre deg fra kirkens lys. Du har bedt meg om å være ett lys. Du som er i min tanke, du lærer meg å elske mennesker med din kjærlighet, slik at jeg kan spre din kjærlighet i verden, istedet for å dømme menneskers feil, for alle har feil. Og du viser meg at jeg også har feil, og da er det ikke rett å dømme andres feil når du har vært så nådig og kjærlighetsfull mot meg og tilgitt meg alle mine synder. Det er så godt at du er Herre i min tanke for du sprer kjærlighet, slik at tankene blir renset og får kjenne din person som er full av all god frukt. Og all negativitet og stress blir beseiret av deg når du er Herre i min tanke. Det er så godt og spennende. Og du har ledet meg steg for steg, og jeg har ikke visst hvordan det her skal ende, ikke engang om hva som skulle skje. Men du har sannelig ledet meg fra herlighet til herlighet, og det er godt å se at det virker det du har bedt meg om. Nå kan jeg gjøre ting samtidig som du er sterkt inni meg. Det virker, Jesus. Å hva jeg elsker deg. Du er verdens beste. Du er så god mot meg. Jesus, bring verden alt hva du er. La verden få se det jeg ser. Du er så god, Jesus. Det er så spennende å leve med deg. Takk for alt jeg har fått av deg. 

«Mitt hjerte strømmer over av vakre ord. Jeg sier: Min sang er om en konge. Min tunge er en hurtigskrivers griffel. Du er den fagreste av alle menneskenes barn, nåde er utgytt på dine lepper. Derfor har Gud velsignet deg for evig. Spenn sverdet om livet, du mektige, med din høyhet og din herlighet! Dra seierrik fram i din herlighet, for sannhets skyld og for rettferdig mildhet! Din høyre hånd skal lære deg fryktinngytende storverk. Dine piler er skarpe - folkene faller under deg - de trenger inn i hjertet på kongens fiender. Din trone, Gud, står fast for evig og alltid, rettvishets kongestav er ditt rikes kongestav. Du elsker rettferd og hater ondskap, derfor, Gud, har din Gud salvet deg med gledens olje fremfor dine medbrødre. Av myrra og aloë og kassia dufter hele din kledning. Fra elfenbensslott fryder deg strengespill. Kongedøtre er blant dine utvalgte, dronningen står ved din høyre hånd i gull fra Ofir. Hør, datter! Gi akt og vend ditt øre til: Glem ditt folk og din fars hus, og la kongen ha sin lyst i din skjønnhet. For han er din herre og du skal falle ned for ham. Og Tyrus’ datter søker din gunst med gaver - de rike blant folket. Overmåte herlig er kongedatteren der inne. Hennes kledning er gjennomvevd med gull. I fargerike klær blir hun ledet fram til kongen. Jomfruer, hennes venninner, følger henne, de føres fram for deg. De ledes fram med fryd og jubel, de går inn i kongens slott. I dine fedres sted skal dine sønner tre inn. Du skal sette dem til fyrster på hele jorden. Jeg vil minne om ditt navn blant alle slekter. Derfor skal folkene prise deg evig og alltid.»

‭‭Salmene‬ ‭45:2-18‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/psa.45.2-18.NB