tirsdag 24. mai 2022

Jeg lengter etter dypet i deg, Jesus

 


Kjære Jesus. Det er så godt å slippe den sterke smerten og kunne hvile helt i deg. For når man søker deg så kjenner man godt etter, og da kjenner man også smerten ekstra godt. Det er så godt med sterke smertestillende som tar bort den værste smerten, og så håper jeg at alt blir bra på fredag og at tannlegen får rotfylt den vonde tanna. Jesus, jeg ber om at du er med meg i alt sammen og så takker jeg for at det fins både leger, tannleger og medisin som hjelper. Alt er fra deg. Jesus det er så godt å være i ditt nærvær. Å kjenne deg er det mest spennende som fins. Du som er skaperen til jorda. Du som har skapt naturloven. Og som står over naturloven. Du som var i slutten like mye som begynnelsen, for du er utenfor tid og sted. Jesus, du som er allvitende, deg får jeg være sammen med og lære av. Så heldig jeg er som får være med deg bestandig. Du som er alle steder samtidig, du som vil være Gud til alle og vise de veien. Du Jesus har gjort det mulig at vi kan ha et intimt forhold til Gud, Gud som er Hellig og reagerer på alt urent. Derfor tok du det urene fra oss, slik at vi kan leve i helliggjørelse sammen med deg. For uten helliggjørelse skal ingen se Gud. Du helliggjør oss og vi blir rene, vasket i ditt blod. Du Jesus er så god. Jeg vil hvile i deg. Jeg vil ta imot alt du vil gi meg. Jesus, det å kjenne ditt nærvær er så godt. Det varmer så godt i hjertet mitt. Du er kjærlighet og kjærligheten er det største som fins. Det er kjærligheten som vant over det onde, og det gjorde du på korset da du vant over djevelen, da han trodde han kunne drepe deg. Men da han så at du vant over døden og tok alle de døde som vil med deg til paradis, da skjønte han at han ble rundlurt. Du Jesus, rundlurer den onde. Det vil vi få se når vi kommer til himmelen som er vårt egentlige hjem. For jorden er bare en kort bit av evigheten der vi kan vise hva som bor i oss.

Jesus, jeg elsker deg. Jeg vil alltid være nære deg. Takk for den herlighet du er. De som kjenner deg har en skatt i hjertet. Jesus jeg vil utforske den skatten. Jesus kom enda nærmere meg. Jeg vil se mer av din kraft. For din kraft er så god. Jeg lengter etter mer av deg.