torsdag 12. mai 2022

Kjærligheten er størst

 


Kjære Jesus. Det er så spennende å gå med deg. Når tankene mine flyr av gårde så kjenner jeg en negativ kraft inni meg, men når jeg lar deg være Herre i tankene mine så kjenner jeg en positiv kraft. Og det er veldig tydelig. Som gift og salve. Det er så tydelig å kjenne deg når du er i mine tanker og der skal du være bestandig. Og det går også fint an når jeg gjør andre ting. Jesus jeg gleder meg til å se frukten av dette framover. Det er så spennende å være sammen med deg. Og så finner vi på mye sammen i den åndelige dimensjon. Det gir også positiv kraft. Livet er så spennende, Jesus, når jeg lever med deg. Jesus, takk for alt du gir meg. 

I verden fins mye ondskap, men du har overvunnet verden. Og det er jeg så glad for. At den gode kraften faktisk er sterkere enn den onde. Jesus la hele verden oppdage hvem du er. Jesus, jeg ber for alle som lider, spesielt for Ukraina. Jesus, jeg ber om fred i Ukraina. Og så ber jeg om at de onde åndsmaktene i Russland, Hvit Russland, Kina og Nord Korea må falle. Og i alle land hvor det ikke fins demokrati og trosfrihet. Jesus, jeg ber om at du kommer med ditt regn. 

«Jeg er døren. Om noen går inn gjennom meg, skal han bli frelst. Og han skal gå inn og gå ut og finne føde. Tyven kommer bare for å stjele og myrde og ødelegge. Jeg er kommet for at de skal ha liv og ha overflod. Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde setter sitt liv til for fårene. Men den som er leiekar og ikke hyrde, den som ikke eier fårene, forlater fårene og flykter når han ser ulven komme. Og ulven røver dem og jager dem fra hverandre. For han er leiekar og har ingen omsorg for fårene. Jeg er den gode hyrde. Jeg kjenner mine, og mine kjenner meg, likesom Faderen kjenner meg, og jeg kjenner Faderen. Jeg setter mitt liv til for fårene. Jeg har også andre får, som ikke hører til i denne innhegningen. Også dem må jeg lede, og de skal høre min røst. Og det skal bli én hjord og én hyrde. Derfor elsker Faderen meg, fordi jeg setter mitt liv til for at jeg skal ta det igjen. Ingen tar det fra meg, men jeg setter det til av meg selv. Jeg har makt til å sette det til, og jeg har makt til å ta det igjen. Dette budet fikk jeg av min Far.»

‭‭Johannes‬ ‭10:9-18‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.10.9-18.NB