onsdag 25. mai 2022

Kom og besøk jorden Jesus! For vi trenger deg

 


Kjære Jesus. Det er så godt å kjenne deg. Du er så nær meg og det føles så godt. Du vil at jeg lar deg få ta del i tankene mine. Tenk at 80 prosent av tankene våre er negative. Noen må vel ha forsket på det da. Men etter at du ville ta del i tankene mine så har jeg blitt forbløffet over hvor mange negative tanker jeg har. Og da skjønner jeg at mange prøver å meditere for å ikke tenke negativt og tømme tankene sine. Men jeg har noe bedre. Jeg har deg, Jesus. Og når du er i tankene mine så kjenner jeg ditt nærvær i tankene mine og det er så godt. Det er balsam og glede og fred. Og jeg kan tenke hva jeg vil, men du er der så jeg deler mine tanker med deg. Og det er morsomt, for du er sånn fylt av glede og da blir jeg også glad. Det er så godt å være nære deg. Tenk du vet alt om meg. Du vet hvor mange hårstrå jeg har på hodet. Du vet alt. Jesus, det er så godt å kjenne deg. Jeg vil gå den vei du leder meg. Jeg vil bli formet av deg. Jesus du er lyset i mørket, du lærer meg å elske min neste. Kjærligheten gjør at man ikke bryr seg om andres feil. Jeg har nok med mine feil og det er bare de jeg kan forandre. Din kjærlighet til andre mennesker er så sterk Jesus. Det er som en beruselse av lykke å se inn i din kjærlighet til andre mennesker. Lær meg å elske slik du gjør Jesus. Mitt mål er å bli lik deg. Og veien dit er lang. Men den er herlig, så jeg gleder meg for vært steg jeg går. Jesus, la verden få se din herlighet, la de få smake din kjærlighet. Du har en plass i allés hjerter som er laget for deg. La mennesker oppdage deg, opplys dem Jesus. La regnet komme, der vær dråpe er full av himmelens levende vann. Kom og besøk jorden Jesus. Jorden er full av uroligheter. I alt kaos, besøk oss og la mennesker få ta del i noe fantastisk i evig liv i kjærlighetens Gud. I den sanne vei, i deg Jesus. La mennesker få et lys i mørke som kan tenne deres hjerter og gi de håp. Jesus, kom. Du som er kjærlighet! 

«Sett meg som et segl på ditt hjerte, som et segl på din arm. For sterk som døden er kjærligheten, hard som dødsriket er dens lidenskap. Dens glød er som ildens glød, en Herrens flamme. Mange vann kan ikke slokke kjærligheten, og strømmer kan ikke overskylle den. Om noen ville gi alt han har i sitt hus for kjærligheten, ville han bare bli foraktet.»

‭‭Høysangen‬ ‭8:6-7‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/sng.8.6-7.NB