mandag 23. mai 2022

La meg alltid søke ditt vennskap, Jesus

 Kjære Jesus. Jeg er så glad i deg. Jeg har bare hatt litt problemer med å konsentrere meg om oss i helgen, for jeg har hatt tannverk. Gleder meg til det er over for jeg må kanskje rotfylle. Jesus, takk for at du er så tålmodig mot meg. Du er med meg i motgang og medgang, noe alle må oppleve, til og med apostlene opplevde motgang. Men du er alltid med oss. Og det jeg opplever er bare småting, men smertene gjør at det er vanskeligere å være ett med deg i tankene mine. Og det skulle det jo ikke være. Jeg er så imponert over helgen som har hatt alvorlige sykdommer, men allikevel er nære deg. Jeg er jo nære deg, men tankene mine flakker mer. Jesus, det går to steg fram og ett tilbake. Det har det gjort hele tiden. Og det går sakte, men sikkert framover. Jesus jeg gleder meg sånn til å se mer av deg og din herlighet. Jesus du er så god. Men du fortalte meg at du ikke er dumsnill, og det vil du ikke at jeg skal være heller. For dumsnille blir ikke respektert, og mennesker utnytter dem, og er sammen med dem for å få og ikke på grunn av at de vil ha vennskap. Men du Jesus, vil at vi skal søke deg fordi vi vil være venner med deg, og ikke fordi vi vil ha ting hele tiden. Vi må vise at vi vil være venner med deg selv om du ikke gir oss alt vi ber om. Jesus jeg elsker deg, og du er med meg bestandig. Mitt mål er å være nær deg bestandig, for det er den største gaven man kan få. Jesus jeg elsker deg, for du er så god mot meg. Du som gir i overflod kjærlighet og fred. Hjelp meg til å holde øynene på deg og alltid være i din tanke. Du i meg og jeg i deg. Så nært og godt. Takk Jesus for alt du gir meg. Jeg lengter etter deg. Takk for lengselen Jesus, for den elsker du og hører dens bønn. 

Fra Salme 121: 

Jeg løfter mine øyne opp til fjellene: Hvor skal min hjelp komme fra? Min hjelp kommer fra Herren, himmelens og jordens skaper. Han skal ikke la din fot vakle, din vokter skal ikke slumre. Se, han slumrer ikke og sover ikke, Israels vokter. Herren er din vokter, Herren er din skygge ved din høyre hånd. Solen skal ikke stikke deg om dagen, heller ikke månen om natten. Herren skal bevare deg fra alt ondt, han skal bevare din sjel. Herren skal bevare din utgang og din inngang fra nå og til evig tid.»

‭‭Salmene‬ ‭121:1-8‬ ‭NB‬‬