fredag 6. mai 2022

Takk for at du leder meg

 


Kjære Jesus. Du er hjerte mitt. Du får meg levende og får kroppen til å fungere. Du leder meg framover slik hjertet pumper blodet framover. Jesus, det går framover og det er så godt. Tanken min har deg som Herre. Du er i tanken min og det gjør så godt. Alle tanker som ikke er bra de vinner du over. Du får meg til å tenke positivt. Når angst kommer fram så går du til angstens opphav og sprer din salve der. Og du er to steder i meg samtidig. En i de vonde minnene fra barndommen og en her jeg er nå. Og det er så godt. Jeg har faktisk fått mer krefter nå. Det her er helt i begynnelsen fra der du er i min tanke og allerede har det blitt resultat. Jeg gleder meg sånn til å leve livet mitt med deg, Jesus. Jeg gleder meg til å se hvor nærme jeg kan komme deg. Du er så god. Jeg kan være sammen med deg så mye jeg vil. Og jeg elsker å være i ditt paradis. Da blir jeg sterk innvendig.

Jesus, jeg ber for alle som ønsker å bli kjent med deg, at du viser dem hvem du er. Du er så god, Jesus. Gjennom kontemplasjon kan man komme nære deg. Du elsker alle mennesker og vil være deres Gud, slik du er min Gud. Jesus, la ditt lys tenne opp denne mørke verden. 

«Jesus talte da igjen: Sannelig, sannelig sier jeg dere: Jeg er døren inn til fårene. Alle de som er kommet før meg, er tyver og røvere. Men fårene hørte ikke på dem. Jeg er døren. Om noen går inn gjennom meg, skal han bli frelst. Og han skal gå inn og gå ut og finne føde. Tyven kommer bare for å stjele og myrde og ødelegge. Jeg er kommet for at de skal ha liv og ha overflod. Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde setter sitt liv til for fårene. Men den som er leiekar og ikke hyrde, den som ikke eier fårene, forlater fårene og flykter når han ser ulven komme. Og ulven røver dem og jager dem fra hverandre. For han er leiekar og har ingen omsorg for fårene. Jeg er den gode hyrde. Jeg kjenner mine, og mine kjenner meg, likesom Faderen kjenner meg, og jeg kjenner Faderen. Jeg setter mitt liv til for fårene. Jeg har også andre får, som ikke hører til i denne innhegningen. Også dem må jeg lede, og de skal høre min røst. Og det skal bli én hjord og én hyrde.»

‭‭Johannes‬ ‭10:7-16‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.10.7-16.NB