tirsdag 10. mai 2022

Tenk å få kjenne deg, Gud


 Kjære Jesus. Det er så spennende å leve så nære deg. For du er så stor og jeg vil vite alt om deg. Først og fremst merker jeg de gode fruktene som blant annet er kjærlighet, glede og fred, og jeg må ikke glemme mildhet. Og det er så godt å ha deg så nære meg. Ikke for så lenge siden så strevde jeg med å være i ditt nærvær samtidig som jeg gjorde noe annet, men nå så er det lett og godt. Det er så godt å kjenne det varme hjertet ditt inntil mitt og ha deg i tanken min. Du lærer meg å tenke positivt, noe som er veldig bra for helsa mi. Jeg har det så godt med deg, Jesus. Det er så spennende å kjenne deg som er Gud og menneske og alt hva du er. Og det er så godt å være med deg og leve med deg. Du viser meg det vakre i din skapelse. Jeg elsker alt hva du har skapt som ærer deg. Jesus, takk for alt du gir meg. Jeg er så takknemlig. La alle mennesker få den ære til å bli kjent med deg. 

«Herre, vår Herre! Hvor herlig ditt navn er over hele jorden, du som har utbredt din prakt over himmelen! Av småbarns og spedbarns munn har du reist et vern for dine motstanderes skyld, for å stoppe munnen på fienden og den hevngjerrige. Når jeg ser din himmel, dine fingrers verk, månen og stjernene som du har satt der - hva er da et menneske at du kommer ham i hu, en menneskesønn, at du ser til ham! Du gjorde ham lite ringere enn Gud, med ære og herlighet kronte du ham. Du gjorde ham til hersker over dine henders verk, alt la du under hans føtter: Sauer og okser, alle sammen, ja, også markens ville dyr, himmelens fugler og havets fisker, alt som ferdes på havenes stier. Herre, vår Herre! Hvor herlig ditt navn er over hele jorden!»

‭‭Salmene‬ ‭8:2-10‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/psa.8.2-10.NB

«Til sangmesteren. Av David. En salme. Herre, du ransaker meg og kjenner meg. Enten jeg sitter eller står opp, så vet du det. Langt bortefra forstår du min tanke. Enten jeg går eller ligger, ser du det, du kjenner nøye alle mine veier. For det er ikke et ord på min tunge - se, Herre, du vet det alt sammen. Bakfra og forfra omgir du meg, du legger din hånd på meg. Å forstå dette er for underlig for meg, det er for høyt, jeg makter det ikke. Hvor skal jeg gå fra din Ånd, og hvor skal jeg flykte fra ditt åsyn? Farer jeg opp til himmelen, så er du der. Og vil jeg rede mitt leie i dødsriket, se, da er du der. 

Salme 139