onsdag 18. mai 2022

Veien, sannheten og livet

 


Jesus, jeg elsker deg. Du er så nærme meg og du er en så god kraft, men allikevel kjenner jeg ofte at det er et dekke mellom meg og deg. Og jeg kjenner at du vil jeg skal bryte meg gjennom det dekket og se deg klart, du som er sannheten. Tenk om vi mennesker så sannheten klart og tydelig, og løgnen også. For du Jesus er veien, sannheten og livet. Når vi blir kjent med deg blir vi kjent med sannheten. Og djevelen, denne verdens gud har lagt et dekke over menneskene og djevelen kommer med en masse løgner. Jesus, det er så godt å vite at du som er sannheten bare er god. Du er Kjærlighet. Hadde det dekket vært borte ville de aller fleste valgt deg til Gud. Du Jesus er så god og jeg elsker å bryte meg igjennom dekket som fins mellom meg og deg, for det er så herlig det du åpenbarer for meg. Noen ganger er dekket nesten borte, mens andre ganger er jeg sløvet ned. Men det går framover, og jeg er ganske stolt over å få komme så nærme deg. Du er så god Jesus. Du er så god. Tenk du er tilstede overalt, og med de åndelige øynene kan vi se deg framfor oss. Du er der i full person, du er hos oss alltid. Jeg elsker å være sammen med deg, Jesus jeg elsker deg så høyt. Og målet er å gå framover på veien, som er du og oppdage sannheten som er du, og oppleve livet, som er du. Jesus jeg ser lyset, og jeg gleder meg over det. La lyset lyse for alle mennesker slik at de finner veien, sannheten og livet. Jesus, bring sannheten til verden. Vi trenger deg så sårt. 

«I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, da hadde jeg sagt dere det. For jeg går bort for å gjøre i stand et sted for dere. Og når jeg er gått bort og har gjort i stand et sted for dere, kommer jeg igjen og skal ta dere til meg, for at også dere skal være der jeg er. 

Tomas sier til ham: Herre, vi vet ikke hvor du går hen, hvordan kan vi da vite veien? Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg. 

Hadde dere kjent meg, så hadde dere også kjent min Far. Og fra nå av kjenner dere ham og har sett ham. Filip sier til ham: Herre, vis oss Faderen, og det er nok for oss! Jesus sier til ham: Så lang en tid har jeg vært hos dere, og du kjenner meg ikke, Filip? Den som har sett meg, har sett Faderen. Hvordan kan du da si: Vis oss Faderen? Tror du ikke at jeg er i Faderen, og Faderen i meg? 

De ordene jeg taler til dere, taler jeg ikke av meg selv, men Faderen, som blir i meg, han gjør sine gjerninger. Tro meg at jeg er i Faderen, og Faderen i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. 

Sannelig, sannelig sier jeg dere: Den som tror på meg, han skal også gjøre de gjerningene jeg gjør. Og han skal gjøre større gjerninger enn disse, for jeg går til min Far. Og hva som helst dere ber om i mitt navn, det skal jeg gjøre, for at Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. Om dere ber meg om noe i mitt navn, så skal jeg gjøre det!»

‭‭Johannes‬ ‭14:2-3, 5-14‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.14.2-14.NB