torsdag 26. mai 2022

Vi er venner, Jesus

 


Det er så godt å være sammen med deg, Jesus. Du er en så god venn. Du er hos meg hele tiden, og da lærer jeg deg å kjenne. Jeg elsker din mildhet. Det er mildhet i lufta og jeg kjenner at du vil meg vel. Du vil jeg skal ha like god tro på deg som du har til Gud Faderen. Du vil at jeg skal bli kjent med deg og at vi skal ha det fint sammen. Det er en så stor glede at du er hos meg. Tankene mine får være i ditt nærvær og de har plass til både min stemme og din. Hos deg er jeg trygg. Det får jeg lære av å ha deg i mitt nærvær. Du som vil være min venn. Og hos deg får jeg lære hva du liker og hva i meg som må bort. Uten å tenke på det så har jeg begynt å tenke positivt om alle mennesker, for alle er elsket av deg. Selv om noen mennesker bedrøver meg. Slike som tar vekk friheten til mennesker. For for deg er friheten til mennesker viktig. Du har gitt mennesker fri vilje og det har du tatt på alvor. Du tvinger deg ikke på mennesker. Det som er sterkt å lese er at der mennesker ikke har trosfrihet som Kina og Iran der er det vekkelse. Og det var stor vekkelse før Romerriket ble kristnet. Der i mørket fins du og åpenbarer deg. Jeg ber for alle som blir forfulgt for sin tros skyld. Gi de litt av himmelriket som de kan være i når alt annet er mørkt. Jesus jeg ber om at ditt lys må skinne i dette mørke. Du er så veldig god. Takk for at du vil være vennen min. Jeg vil være vennen din og se og lære hva du vil med vennskapet. Jeg vil lære av deg. 

«Dette er mitt bud at dere skal elske hverandre, likesom jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn denne at han setter sitt liv til for vennene sine. Dere er mine venner dersom dere gjør det jeg pålegger dere. Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, for tjeneren vet ikke hva hans herre gjør. Men dere har jeg kalt venner, for alt det jeg har hørt av min Far, har jeg kunngjort dere. Dere har ikke utvalgt meg, men jeg har utvalgt dere, og bestemt dere til å gå ut og bære frukt. Og deres frukt skal vare, for at Faderen skal gi dere alt det dere ber ham om i mitt navn. Dette er mitt bud til dere at dere skal elske hverandre.»

‭‭Johannes‬ ‭15:12-17‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.15.12-17.NB