torsdag 9. juni 2022

Det er så godt å leve i bønn til deg Jesus !

 


Kjære Jesus. Du er så god mot meg. Du er alltid hos meg og viser meg veien nærmere deg. Så hvordan ser min framtid ut? Jo, for hver dag kjemper jeg mot verdens slør som sløver mennesker, slik at jeg får se din herlighet sterkere for hver dag som går. Og du som er så utrolig skjønn allerede nå. Du er så mild mot meg, Jesus. Du er så tålmodig. Du smiler til meg slik som gjør meg glad. For du bærer på en så stor glede. Du viser meg at hvis jeg går med deg, så har jeg bare glede i vente. For uansett utfordringer er det å kjenne deg og ha evigheten i hjertet større enn hva problemer kan lage. Og du er med meg og velsigner meg. Jesus, jeg blir så glad av smilet ditt, og øynene, blikket ditt går gjennom marg og bein, og de bærer på en fred jeg ikke kan forklare, på en salve som gjør godt for hele meg. Jesus, jeg har deg og det er så godt, og mitt mål er å nærme meg deg enda mer, for du er mitt skattekammer jeg vil utforske. Jeg vil lære av deg. 

Og ved å være sammen med deg vil jeg lære av deg og du vil få meg til å bære god frukt. Jeg elsker din frukt, Jesus. La verden få smake av din frukt. Du vil at jeg har deg for mitt åsyn hele tiden. Og da får jeg en sterk tilfredsstillelse for du er min klippe jeg står på. Og tre timer om dagen er bare dine, da lever jeg i kontemplasjon til deg og snakker med deg og du med meg. De er de beste timene på dagen, for da er jeg alene med deg. Ellers er jeg fri til å gjøre hva jeg vil. Men du skal alltid være sammen med meg i tankerommet, så jeg skal være bevist på at du hører mine tanker og du ser på meg og jeg på deg. Og fordi du er i tankerommet hele tiden så lever jeg i bønn til deg. Jeg får det til ofte, selv om jeg noen ganger går i min egen verden med tankene spesielt om jeg er stresset.  Det er så godt å dele tankene mine med deg, for du er min guide som hjelper meg til å tenke positivt. For tankene kan være vår fiende, som tenker negativt, tankekjør, lager stress, depresjon og angst. Men når du er der i tankerommet blir mine tanker lyse og jeg kjenner frihet til å tenke hva jeg vil. For det viser at du er ekte, du gir meg frihet i tankene. 

Jesus, all ære til deg. Det er bare du som gjør at jeg klarer å be til deg som jeg gjør. Du gjør det så lett, men uten deg hadde jeg ikke fått det til. Du er vidunderlig. La alle få oppleve det samme som meg. La alle lengte etter deg. For de som søker deg skal finne deg. 

Jeg får til bedre og bedre av å være i stadig bønn til deg, og faller jeg så hjelper du meg opp og er veldig oppmuntrende mot meg. Å hvilken skatt det er å be. Jesus tenn lengsel etter bønn i alle kristne!

Jesus, takk for alt du gir meg, det er et eventyr å leve med deg, og når jeg tenker at hver dag kommer jeg nærmere deg og din godhet, gleder jeg meg over livet. For du er sannelig liv i overflod.

Jesus, jeg ber for alle som lengter etter deg at de finner veien inn til livet med deg. Jeg vil så gjerne at alle får smake at du er god. For du sier i ditt ord at du vil at alle skal være ett med deg. For du er jo den eneste Gud som gir liv i overflod. Jeg ber om at alle får bli kjent med deg. Jeg ber om ditt åndelige regn over hele verden. Kom Jesus. Kom!

«Jeg takker alltid min Gud når jeg tenker på dere, og alltid, i alle mine bønner, ber jeg for dere alle med glede. For fra første dag og fram til nå har dere hatt del med meg i evangeliet. 

Og jeg er trygg på at han som begynte sin gode gjerning i dere, skal fullføre den – helt til Jesu Kristi dag. 

Med rette tenker jeg slik om dere alle, for jeg bærer dere i mitt hjerte. Både når jeg er i lenker, og når jeg forsvarer og stadfester evangeliet, har dere alle fellesskap med meg i nåden. Ja, Gud er mitt vitne på at jeg lengter etter dere alle med Kristi Jesu hjertelag. Og dette ber jeg om, at deres kjærlighet må bli mer og mer rik på innsikt og dømmekraft, slik at dere kan forstå og avgjøre hva som er viktig, og stå rene og uten feil på Kristi dag, fylt av rettferds frukt som vokser fram ved Jesus Kristus, til lov og ære for Gud.»

‭‭Filipperne‬ ‭1:3-11‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/php.1.6-11.N11BM