onsdag 8. juni 2022

Du er mitt lys Jesus

 


Kjære Jesus. Du gir meg aldri opp, og jeg kommer nærmere og nærmere deg. Fra herlighet til herlighet. Men mellom der fins dekke over mitt ansikt, jeg blir fjern og får ikke kontakt med virkeligheten. For det er du som er virkeligheten, Jesus. Og jeg ønsker så inderlig å se deg klart. Bare en liten bit av deg, for ser jeg deg slik du er faller jeg død om, hvordan skal jeg kunne klare å se din fulle herlighet? Men jeg er iherdig. Jeg er ikke tilfreds med der jeg er nå. Jeg vil så gjerne se ditt ansikte. Og det morer deg, det ser jeg. Og du oppmuntrer meg til å komme nærmere deg. Du er så vakker, Jesus. Jeg elsker så sterkt din pust. Den gir meg liv. Jesus jeg vil så gjerne være foran ditt åsyn. Du gir meg så sterk glede. Når jeg er sammen med deg i tankerommet så får jeg sånn fred i hjertet. Noen ganger klarer jeg det lenge, men noen ganger er jeg distrahert. Jesus jeg vil være der du er bestandig. Det er lett når jeg får det til, men noen ganger er dekket der. Men jeg sloss mot det. For bak skyene er himmelen  alltid blå. Og sola, det er du Jesus. Og skyene er åndsmakter. Og de kommer av og til, men jeg vil alltid kjempe for å se deg. Du er nemlig sterkere enn alle åndsmakter, og det er bare du som kan fjerne dekket som er over ansiktet. Takk for i dag Jesus, at jeg har fått være så nære deg. Takk for hver dag. At jeg kommer nærmere og nærmere deg. For når du er ett med meg og jeg ett med deg, så lever jeg virkelig, og der vil jeg være bestandig. 

«Da vi altså har et slikt håp, går vi fram med stor frimodighet. Vi gjør ikke som Moses, som la et dekke over ansiktet, for at Israels barn ikke skulle se slutten på det som svant. Men deres sinn er blitt forherdet. For helt til denne dag blir det samme dekket liggende når de leser den gamle pakt, og det blir ikke tatt bort. For det er bare i Kristus det blir fjernet. Helt til denne dag ligger et dekke over deres hjerte når Moses blir lest. Men når de omvender seg til Herren, blir dekket tatt bort. Men Herren er Ånden, og der Herrens Ånd er, der er frihet. Men vi som med utildekket ansikt ser Herrens herlighet som i et speil, vi blir alle forvandlet til det samme bildet, fra herlighet til herlighet, som av Herrens Ånd.»

‭‭2 Korinter‬ ‭3:12-18‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/2co.3.12-18.NB