lørdag 18. juni 2022

Jesus, du er Veien


 Kjære Jesus. Jeg elsker deg så høyt. Det å få være med deg er så stort og det gir sånn velbehag for sjelen. Det er du som styrer meg framover og du vil være min Gud og jeg vil ha deg som Gud. Når du er Herre over meg så er du min Gud. Det gjelder også tankene. Når du blir fullkomment min Gud over tankene så vil jeg få alt jeg ber om. Og da når jeg får alt jeg ber om så er det etter din vilje for da er jo du Herre over tankene mine og jeg ber da etter din vilje. Ikke som hekser som vil ha kontroll over makten. Om du ikke var Herre over tankene mine og ga meg alt jeg ba om ville du blitt min tjener og utført mirakler etter min vilje. Og jeg ville vært gud over deg.  Det fortalte du meg i dag. At det er du som må være Gud for at vi skal få alt vi ber om. Så min vilje Jesus er at du blir fullkommen Herre i mitt liv og du kan bruke meg til det du vil og jeg ber om hva du vil. For du er Herre i mine tanker Jesus. Det er så godt. Det er litt rart, men når alle tankene går til deg så er det en sterk frihet i tankene mine. Og jeg får kraft. Det er så godt å være din. Du bryr deg så mye om meg. Du vil meg bare godt slik du vil at alle får det godt. Det er så spennende å gå med deg. Sakte, men sikkert går det framover slik at jeg kan være nære deg slik du var nære Faderen på jorda. Og Jesus. Du er så god og gir mange ganger bønnesvar selv om vi ikke er fullkomment ett med deg. Takk for alle bønnesvar. 

Takk Jesus for alt du gjør med meg. Og jeg er nøye med å kjenne etter om det jeg opplever kommer fra deg. For da kommer de gode fruktene. Det er en så stor glede å følge deg Jesus. Du er så god. Å Jesus, hvilken glede det er å være i din vilje. Du er så trygg og ingenting er umulig for deg. Jeg er så lykkelig. Du er kjærligheten i verden, den sanne kjærligheten. Jeg vil gjøre mitt aller beste å gå der du leder meg. Jesus du som er Herre i mine tanker gir meg frihet til å tenke hva jeg vil sammen med deg. 

«Jesus visste at de ville spørre ham, og han sa: «Snakker dere om det jeg sa: ‘Om en liten stund ser dere meg ikke lenger, men om en liten stund igjen skal dere se meg’? Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Dere skal gråte og klage, men verden skal glede seg. Dere skal sørge, men sorgen skal bli forvandlet til glede. Når en kvinne skal føde, er hun engstelig, for hennes time er kommet. Men når barnet er født, har hun glemt smertene i sin glede over at et menneske er kommet til verden. Også dere er engstelige nå. Men jeg skal se dere igjen, og hjertet deres skal glede seg, og ingen skal ta gleden fra dere. På den dagen skal dere ikke ha mer å spørre meg om. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ber Far om noe, skal han gi dere det i mitt navn. Hittil har dere ikke bedt om noe i mitt navn. Be, og dere skal få, så gleden deres kan være fullkommen.»

‭‭Johannes‬ ‭16:19-24‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/jhn.16.19-24.N11BM

Jesus, jeg ber for alle mennesker at de blir frelst. Når vi tror på deg så åpnes en vei for oss og du er den veien. Den veien går alle troende på og vi kommer nærmere deg og opplever forskjellige utfordringer. Vi er ikke alle på samme sted, men vi har alle samme mål; å bli lik deg. Jesus hjelp alle mennesker inn på Veien og støtt de på Veien når den er utfordrende. Vi går fra herlighet til herlighet når vi går med deg for du er Liv i overflod. Det er fantastisk å gå med deg, du mitt skattekammer.