mandag 6. juni 2022

Led meg nærmere deg, Jesus

 


Kjære Jesus. Du som er lyset i verden leder mine steg. Det er så godt å ha deg i hjertet. Du varmer meg og oppmuntrer meg. Jesus, det er så godt å være din. Og jeg vil gå framover og bli lik deg. Jeg vil være like nære deg som du er til Faderen. Det er så godt å kjenne ditt hjerte inntil mitt. Jesus, noen ganger leter jeg etter deg, da sier du til meg at jeg bare skal høre på hva du sier, og la deg lede meg. Gjøre hva du vil, for det er da du leder meg. Jeg leter etter deg langt borte, og så er du tett inntil meg. Jeg finner deg når jeg lar deg styre meg og ikke omvendt. Å, hva du er god mot meg. Jesus jeg vil være så nær deg at jeg alltid har deg framfor meg. Og det går fint. Før syntes jeg det var vanskelig å ha deg framfor meg når jeg gjorde andre ting. Men det er ikke vanskelig. Du er sammen med meg i min tanke og alle tankene mine blir som en bønn til deg. Ikke bønn som at jeg ber deg om noe spesielt, men jeg snakker til deg og jeg kan snakke om alt. Tankene mine er helt frie og kan tenke hva de vil. Men når tankene mine blir hørbare og du sitter rett framfor meg, så må jeg jo tenke til deg. For det er bare du som er i samme tankerom som meg, og du er så fin Jesus. Du er så god. Det varmer hele meg når tankene går til deg. Jeg snakker til deg og du snakker til meg. Jeg er så heldig, Jesus. La hele verden bli kjent med deg. Og DenHellige Ånd. Dere er så ett og jeg vil være ett med dere. Jesus, jeg elsker deg så høyt. Din kjærlighet er så god. Form meg Jesus, slik at jeg kan bli brukt av deg. 

«Dersom dere elsker meg, da holder dere fast på mine bud. Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen talsmann, for at han skal være hos dere for evig, sannhetens Ånd, som verden ikke kan få, for den ser ham ikke og kjenner ham ikke.

 Dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. Jeg skal ikke etterlate dere farløse, jeg kommer til dere. Ennå en liten stund, og verden ser meg ikke lenger. Men dere ser meg, for jeg lever, og dere skal leve. 

På den dagen skal dere kjenne at jeg er i min Far, og dere i meg, og jeg i dere. Den som har mine bud og holder fast på dem, han er den som elsker meg. Og den som elsker meg, skal bli elsket av min Far. Og jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham. 

Judas, ikke Iskariot, sier til ham: Herre, hva er grunnen til at du vil åpenbare deg for oss, men ikke for verden? Jesus svarte og sa til ham: Om noen elsker meg, da holder han fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme til ham og ta bolig hos ham. 

Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet som dere hører, er ikke mitt, men Faderens, han som har sendt meg. Dette har jeg talt til dere mens jeg ennå er hos dere. 

Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting, og minne dere om alt det som jeg har sagt dere.

 Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere. Ikke som verden gir, gir jeg dere. La ikke deres hjerte forferdes, frykt ikke! 

Dere hørte at jeg sa til dere: Jeg går bort, og jeg kommer til dere igjen. Dersom dere elsket meg, ville dere glede dere over at jeg går til Faderen, for min Far er større enn jeg. Og nå har jeg sagt dere dette før det skjer, for at dere skal tro når det skjer. Heretter skal jeg ikke tale mye med dere. For denne verdens fyrste kommer, og han har ikke noe i meg. Men for at verden skal vite at jeg elsker Faderen og gjør slik som Faderen har befalt meg - stå opp, la oss gå herfra!»

‭‭Johannes‬ ‭14:15-31‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.14.15-31.NB