torsdag 3. januar 2008

Bønn blir til kjærlighet




Tuve viser fram en sterk film av Mirjana fra Medjugorje som får budskap i fra Maria.
Du kan se filmen her .
Det handler om at Gud vil vi skal vitne med våre liv først og fremst, og ha et nært forhold til Gud, slik at vi kan møte mennesker med Hans kjærlighet.
Men jeg klarer ikke å forklare det så bra som Mirjana Soldo gjør, så jeg vil anbefale filmen på det sterkeste.
Filmen får meg også til å minne om konflikten jeg kjente inni meg da jeg var med i trosmenigheten og kjente fra Gud at jeg ikke skulle "presse" evangeliet på folk, i motsetning til forkynnelsen jeg fikk. Ofte gikk jeg imot hva jeg fikk i fra Gud, og valgte å høre på menigheten. Slik ble menigheten en avgud. Det er viktig å følge Gud i sitt hjerte, for det er bare Han som er Gud!
Men når jeg lever nære Jesus slik at jeg får kjærlighet til andre mennesker som til Jesus selv, så opplever jeg at mennesker begynner å snakke til meg om Gud. Og da har de et åpent hjerte som Gud kan begynne å tale til gjennom Den Hellige Ånd. Da blir jeg bare et redskap for Guds kjærlighet!