mandag 5. november 2007

Jésus le Christ - Hymn by Taize

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig!

Roy-Olav sa...

Dette er en fantastisk sang...

Rudie sa...

Ja, er den ikke vakker!
Og jeg syns hymnen bare blir vakrere for hver gang jeg hører på den. Det er nesten som jeg hører englekoret synge med ;)

Z sa...

Den är så skön. Vi brukar sjunga den här i Lund i olika andakts-sammanhang.

Rudie sa...

Z
Du får meg til å lengte tilbake til menighetslivet!
Jeg vet de har Taize samlinger i en domkirken her av og til. De har så fine sanger!

TEOFILUS sa...

tro
Nattvard.... ett möte med den Helige Ande i Jesu namn dvs när du firar nattvard är det meningen att du får möjlighet att förnimma den Helige Anden

Tro verksam genom kärlek.... Celestes egen uppfattning
Tro verksam genom kärlek

joh 1:3 genom ordet allt blivit till ex denna instruktion

JER 16:7 Man skall icke bryta bröd åt någon, för att trösta honom i sorgen efter en död, och icke giva någon tröstebägaren att dricka, när han har förlorat fader eller moder.>Hes. 24,17, 22 f.

EZEK 24:17 Tyst må du jämra dig; men du skall icke hålla sorgefest såsom efter en död. Nej, sätt på dig din huvudbindel och tag skor pådina fötter; skyl icke ditt skägg, och ät icke det särskilda bröd som eljest är övligt.
EZEK 24:22 Då skolen I komma att göra såsom jag har gjort: I skolen icke skyla skägget och icke äta det övliga brödet.

LK 22:19 Sedan tog han ett bröd och tackade Gud och bröt det och gav åt dem och sade: "Detta är min lekamen, som varder utgiven för eder. Gören detta till min åminnelse.............Emmaus sätt dig in i situationen

LK 24:30 Och när han nu låg till bords med dem, tog han brödet och välsignade och bröt det och räckte åt dem.

LK 24:31 Därvid öppnades deras ögon, så att de kände igen honom. Men då försvann han ur deras åsyn.

LK 24:32 Och de sade till varandra: "Voro icke våra hjärtan brinnande i oss, när han talade med oss på vägen och uttydde skrifterna för oss?"



JN 10:36 huru kunnen då I, på den grund att jag har sagt mig vara Guds Son, anklaga mig för hädelse, mig som Fadern har helgat och sänt i världen?


DETTA SKA VI VARA ENBART TACKSAMMA FÖR



PSALTAREN

kap 2,8,16,22,23,
kap 40,41,45,
kap 69,72,110,
kap 118,132



Läs dessa kapitel i ett sträck... av ren tur fick jag se denna bild som framträder



Dvs en text träder fram ur texten.... jag har rödmålat dessa kapitel i min bibel...gör du likadant

texten fått mig att SE DEN HIMMELSKA BILDEN


dvs Fadern AIJ + MESSIAS människosonen





läs gärna detta och du ska märka den ljuvliga närvaron av den helige Anden i Jesu namn och då blir nattvarden verklig dvs du förnimmer den helige Anden ...

http://givmild.blogspot.com