mandag 18. august 2008

Rättfärdige Fader,
jag kan inte neka till att jag är rädd; tillåt mig att få ta emot din styrka, tillåt mig att växa i ditt ljus, i dig, överge mig inte; om det är din vilja så gör mig värdig, så att du kan bruka mig, så att jag kan bli delaktig i uppfyllandet av dina önskningar, jag ber dig att förlåta mina svagheter och min oförmåga. Genom din stora barmhärtighet, gör som ditt hjärta önskar, låt din vilja ske, inte min.
Amen.

Kärleken skall hjälpa dig. Men kom ihåg att så snart Mitt Ord fått fäste och tryggats, skall du komma till Mig! Jag står inte längre ut att ha dig ute i landsflykt. Min själ längtar efter dig!

Fader! Vad du gör mig lycklig, vilken glädje och tröst dina ord ger min själ! Jag är så lycklig.

Ja, älskade; älska Mig, längta efter Mig, behaga detta Hjärta, som sökt dig. Snart skall Jag komma till dig men medan du ännu är i världen, var nära Mig genom att dricka Mig och äta Mig, genom att prisa och ära Mig. Låt Mig glädjas på alla sätt. Tappa inte modet om världen förnekar dig, för du tillhör inte världen mer än Jag tillhörde världen när Jag levde i köttet. Du kommer från Mig och Jag är din Fader, Jag lever i dig, så som du i Mig. Vörda Mitt namn, förhärliga Min kropp, förbli i Min kärlek, följ Mina anvisningar och förbli i Min kärlek. Jag skall inte svika dig eller överge dig, så frukta inte för någon Min älskade, så Mina frön, som kommer att bära helighetens frukt. Var helig, som Jag är helig.

Akkurat som med den hellige Birgitta styrer Gud hånden til Vassula slik at hun får skriftlige budskap rett fra himmelen. Vassula en tennisspiller som ikke tenkte stort på Gud fikk en dag besøk av hans engel da hun skrev handleliste. Denne engelen lærte henne å be og lese i bibelen, hun som ikke engang eide en bibel. Vassula er av Gresk herkomst, født i Egypt og tilhører den Gresk ortodokse Kirke.