fredag 22. mars 2013

Jeg er så lykkelig!



Jeg føler at Jesus snakker til meg. Og det er så godt. Jeg føler en lykkefølelse inni meg nesten så jeg tror jeg letter. Det er en så frihet i Herren, jeg har funnet min plass i Herren. Det er bare Jesus som skal være min Gud. Ja, altså hele treenigheten, men bare at jeg kjenner det er lettere å ha et forhold til Jesus, for Han har jo vært på jorden, og man kan få et bilde av Han. Men jeg elsker Gud av hele mitt hjerte. Jeg lovpriser Gud.

Jeg har funnet meg selv i Jesus. Jesus har blitt mitt midtpunkt. Og jeg skal aldri la noe komme foran Jesus mere. Selv om jeg tenker at andre er større enn meg og at de derfor har en større tro enn meg, så skal jeg aldri mer forlate den plassen jeg har nærmest Jesu sitt hjerte. Jeg har funnet ut at det er den plassen og ingen andre som er min plass.

Og takk Jesus! Når jeg fant min plass og bestemte meg for at Jesus og jeg skal være i sentrum for mitt liv, så har Jesus kalt meg inn i Hans Kirke. Før har jeg savnet kallet etter å gå inn i den Katolske Kirke, men nå vet jeg hvorfor. Jeg har hatt lett for å tenke lite om meg selv, og hatt lett for å ta "avguder" andre menneskers tro foran meg og Jesus, og det må jeg aldri gjøre mere. Det gikk aldeles feil den første gangen, men jeg er glad for at Gud stoppet meg andre gangen, da jeg begynte å gjøre det på nytt. Jeg gikk inn i DKK tro, og begynte å forsvare den, men det er ikke min oppgave. Jeg kan bare være der Jesus vil ha meg, og jeg kommer ikke til å forsvare DKK s tro. Jeg har mitt utgangspunkt i Jesus, og skal ikke gå så langt ut i fra Hans midte, så jeg begynner å forkynne teologi, som ikke er midt felt. Midt felt er Jesus helt alene, og det er bare der jeg er med Jesus at jeg kjenner velsignelsen.

Jeg har fått noen "åpenbarelser" i fra Jesus i det siste. Og det gleder meg så inderlig, for det er noen skatter jeg har fått. Det ene handler om korset, det andre om DKK, og det tredje om jomfru Maria. Åpenbarelsen om jomfru Maria har vært enkel. Det har bare åpnet opp litt av Guds himmelske mysterium og Guds kjærlighet inne i Guds rike. En glede når mitt hjerte når jeg hører en bønn til Guds mor, Maria . Og jeg får en nåde i fra Gud å kjenne kjærlighet til jomfru Maria, og at himmelen åpner seg litt mer, da jeg ser Jesu mor også har plass i Hans himmel. Og det er så vakkert syn. Det er en vakker følelse. Jeg kjenner Guds velsignelse over denne lille åpenbarelse som allikevel er veldig vakker. For det handler om Guds rike og hva som er inni Guds rike.