søndag 17. november 2013

Bønnen



Gud ha meg kjær. Jeg får så mye av å være i din nærhet. Du fyller på med glede og fred som bare du kan gi. Det er hos deg jeg er lykkelig. Det er hos deg jeg vil leve. Finne et pusterom i din nærhet. Leve et liv i din himmel, der alt er underlagt deg. Det er der jeg trives og der jeg vil ha mitt hjerte.

I dag så trodde jeg du skulle formane meg til å bli et bedre menneske. Men det du gjorde var å bare gi meg kjærlighet. Jeg som ikke fortjener det. Men du la inn i meg en tilfredstillelse og en kjærlighet, slik at jeg kjente at jeg er din, og du lar deg få være min. For en glede.

Det er så tilfredsstillende å få være nære deg. Da fyller du på av din kjærlighet. Jeg får være en del av deg. Og kanskje jeg skal få være lys for deg også. Slik at andre ønsker å søke ditt lys.

Det er verdt å lene seg mot Gud. La han få ta litt av din tid. Slik at han kan få komme inn i ditt hjerte å fylle på av sin vidunderlige fred. Jesus er alltid nære den som kaller på han. Bare tro på det, og tro uten at du nødvendigvis får se eller høre hans ord. Fordi han er like mye nær deg for det. Men vær stille innfor han, og gi han ditt hjerte. Gi han din lovsang. Gi han ditt alt, fordi da gir han deg rikelig tilbake.

Gud er vårt alt. Det å være i hans nærvær er som mat for sjelen. Og hans vann gjør at vi slipper å tørste. Han er det som gir livet mening. Hos han finner vi hvile.