fredag 15. januar 2021

 




Kjæreste Jesus. Takk for at du elsker meg. Jeg som ikke syns for mennesker, jeg trodde ikke du så meg heller. Gjemt bak min kristne venninne så fikk jeg forkynnelse Om deg. Jeg trodde ikke du så meg, tenkte jeg kunne høre om deg i en skygge du ikke ville se meg, men så så du meg hele tiden, og ikke nok med det, du tok deg tid med meg og så på meg som et fullverdig menneske. Takk Jesus for at jeg har fått oppleve deg. Du er det beste som fins. Du er så skjønn og full av kjærlighet. Jeg vil dra deg til meg. Jeg kan ikke få nok av deg. Vært øyeblikk vil jeg se på deg. Din skikkelse er så fager. Du er så ren. En ren vindpust. Du tar pusten av meg. Du er den skjønneste over hele jorden. Ditt navn er opphøyd over alle andre navn. Du er kongenes konge. Alle skal bøye kne for deg. For du er rettferdig og god Gud.

Kjære Jesus. Gi meg åpenbaring om korset. La meg forstå hva du gikk igjennom. I dødsriket når vi kommer dit så fins et lys vi kan gå inn i. Før du døde på korset og tok synden på deg var det bare en ildsjø i det lyset. For ingen mennesker kunne komme til Gud på grunn av synd. Så helvete var den eneste dommen vi kunne få fra Gud. For Gud er en rettferdig dommer som ikke tåler synd. Men Gud elsket menneskene og det behaget Gud å straffe deg for våre misgjerninger, for å vinne oss tilbake til seg. Hva måtte du gå igjennom Jesus, til å gjøre helvete om til skjærsilden og himmel. For når vi kommer til lyset nå så kan vi slippe helvete og ildsjøen for Gud er en fortærende ild, men vi kan renses i ditt blod i skjærsilden, eller om vi allerede er renset i ditt blod kan vi gå rett igjennom og leve i lyset uten synd og leve i salighet og glede sammen med Gud og de hellige. 

Kjære Jesus. Åpenbar for meg hva du gikk igjennom. Den vrede du fikk fra Gud. Den nød du har for mennesker. Åpenbar for meg din kjærlighet. Kjærlighet som skjuler en mengde synder. Var det den kjærligheten som forandret helvete til en skjærsild eller et paradis? 

Men mest av alt. La meg se mer av deg. Vær mitt lys så jeg kan være et lys for mennesker. La meg alltid holde øynene på deg uansett hva jeg gjør. 


«Bli i meg, så blir jeg i dere. Likesom greinen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare når den blir i vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt uten at dere blir i meg. Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg, og jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten meg kan dere intet gjøre.


Dersom dere blir i meg, og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det. I dette er min Far herliggjort at dere bærer mye frukt, og dere skal bli mine disipler. Likesom Faderen har elsket meg, så har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet. Hvis dere holder fast på mine bud, da blir dere i min kjærlighet, likesom jeg har holdt fast på min Fars bud og blir i hans kjærlighet.»

‭‭Johannes‬ ‭15:4-5, 7-10‬ ‭NB‬‬

https://www.bible.com/102/jhn.15.4-5,7-10.nbT

Takk Jesus. Jeg tror på ditt ord. Det er sannhet. La ditt ord gå i oppfyllelse i mitt liv. Jeg elsker degTakk kjære Jesus ❤️💜💙