søndag 23. januar 2022

Du holder løfter, Jesus

 


Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil og dere skal få det. Joh. 15:7

Kjære Jesus, du er mitt alt. Jeg lærer å bli ett med deg og kjenne ditt nærvær hele tiden. Du skal være den luften jeg puster inn, og atmosfæren i rommet. Jeg må fornekte mitt kjøtt og la deg vinne skikkelse i meg. Jesus jeg elsker deg, la det skje fort. Og når jeg har dødt og du har tatt skikkelse i meg, så vil det kjennes som at jeg har funnet meg selv. Og du har sagt at da vil dine løfter til meg gå i oppfyllelse, og ordet om at hva jeg enn ber om, så vil jeg få det. Det vil være fremsteg, og fremsteg er det hele veien jeg går med deg. For jeg lærer om deg. Du er så god Jesus. Jeg skjønner at jeg ikke kan få alt jeg ber om nå når jeg ber. For jeg har ikke blitt helt ren, og ville kanskje be om feil saker og ikke alt i din ånd. Det er spennende å gå med deg. Du er lyset som viser meg vei. Jesus jeg lengter etter mer fra deg. Rens meg, Jesus. Tilgi meg min synd. 

La hele verden få kjenne senregnet. Kom med ditt regn. Verden er fattig og tørr. Grip inn i verden og fyll den med din herlighet. La mennesker lengte etter deg. Du er konge over alt, la mennesker få lyst til å følge dine bud. For de er kjærlighet. Jesus jeg lengter sånn etter deg. La ditt åsyn være tydeligere enn verden, slik at jeg ikke slipper deg av syne. Jeg lengter sånn etter å miste meg selv, for det er da jeg finner meg selv. Jeg lengter sånn Jesus. Hør min bønn.