onsdag 18. august 2021

Jesus styr du min tanke

 og tar enhver tanke til fange under lydigheten mot Kristus.»

‭‭2 Korinter‬ ‭10:5‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/2co.10.5.NB

Det er så himmelsk godt å være nær deg, Jesus. Du har en så god og varm olje som drypper ned i sjelen min. Og du leger min sjel. Hvert drypp av din olje lindrer smerte jeg har i hjertet. Og jeg vil kjenne ditt nærvær hvert sekund av mitt liv. Hver gang jeg trekker pusten så ser jeg ditt ansikte. Vært sekund vil jeg ha deg for mitt øye. Når jeg trekker pusten og ser på deg. Så kjenner jeg din kraft. Hver innpust er et under.  Og målet er at jeg kommer like nærme deg som du kom din Far når du var på jorden. Jeg gir meg ikke før jeg kommer dit.  Tankene kan være vanskelige å styre. De stikker gjerne av sted. Men ved å holde et fast grep på dem, slik man gjør når man holder tøylen  til en hest og styrer hesten. Slik vil jeg styre hver tanke. Og vær tanke skal være full av deg. Selv når jeg gjør andre ting enn å be så er det så godt å kjenne ditt nærvær. Det går fint å kjenne ditt nærvær ved hver innpust når man gjør andre ting også. Ingenting er bedre enn å kjenne ditt nærvær. Jesus jeg elsker deg og nærmere jeg kommer deg så skjønner jeg mer og mer av bibelen. Den blir så virkelig. Det at vi skal være i deg og du i oss. Det er ikke løse ord. Det er å være nær deg hele tiden.  Og når vi er nær deg hele tiden så kan vi be om hva vi vil og vi skal få det. Da vil jeg be om at alle får bli kjent med deg. For verden ligger i mørkret, men du er verdens lys.  Du er den største glede man kan få. Jesus sett verden i brann.  Så vi brenner etter å kjenne deg. Slik at alle får kjenne den glede jeg har i mitt hjerte fordi jeg kjenner deg. Du er så god Jesus. Du er verdens håp.

«Dersom dere blir i meg, og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det.»

‭‭Johannes‬ ‭15:7‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.15.7.NB

«Ennå en liten stund, og verden ser meg ikke lenger. Men dere ser meg, for jeg lever, og dere skal leve. På den dagen skal dere kjenne at jeg er i min Far, og dere i meg, og jeg i dere. Den som har mine bud og holder fast på dem, han er den som elsker meg. Og den som elsker meg, skal bli elsket av min Far. Og jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham. Judas, ikke Iskariot, sier til ham: Herre, hva er grunnen til at du vil åpenbare deg for oss, men ikke for verden? Jesus svarte og sa til ham: Om noen elsker meg, da holder han fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme til ham og ta bolig hos ham.»

‭‭Johannes‬ ‭14:19-23‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.14.19-23.NB

«Jeg ber ikke bare for disse, men også for dem som ved deres ord kommer til tro på meg, at de alle må være ett, likesom du, Far, i meg, og jeg i deg - at også de må være ett i oss, for at verden skal tro at du har utsendt meg. Og den herlighet som du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, likesom vi er ett, jeg i dem og du i meg, for at de fullkomment skal være gjort til ett, for at verden kan kjenne at du har utsendt meg og elsket dem, likesom du har elsket meg.»

‭‭Johannes‬ ‭17:20-23‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.17.20-23.

Det er så sterke vers dette. Tenk at vi kan være ett slik du er ett med Faderen.  «På den dagen skal dere kjenne at jeg er i min Far, og dere i meg, og jeg i dere.

Det er så sterkt å kunne gå på veien som er deg og komme nærmere og nærmere deg så at  jeg blir like ett med deg som du med Faderen. Ikke bare tomme ord, men virkelig ett med deg hvert sekund. Du sa til og med at vi skulle gjøre større gjerninger enn deg. Men det viktigste av alt er å være i din vilje. For du er hodet, jeg er bare en del av kroppen som gjør det du sier.  Halleluja for en glede å kjenne ditt hjerte. Det er så godt. Bedre enn sjokolade. 

«Smak og se at Herren er god! Salig er den mannen som tar sin tilflukt til ham.»

‭‭Salmene‬ ‭34:9‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/psa.34.9.NB