mandag 10. september 2007

Gleden i Gud er min styrke!
Jeg fant en stor glede i Gud idag, da jeg fant ut at jeg har blitt fri fra å søke ære hos mennesker. Jeg fant ut at Jesus var blitt så kjær for meg, hva kan da et menneske gjøre meg?
Jeg vet at veien med Jesus er at Jesus får mer og mer rom, mens mitt eget gradvis vill forsvinne. Jeg er korsfestet med Gud!
Det er en lignelse Jesus kom med, som når det gikk opp for meg hvor alvorlig den lignelsen var, så har den alltid fulgt med meg. Det er lignelsen om de 10 brudepiker.

" Da skal himlenes rike være å ligne med ti jomfruer som tiok sine lamper og gikk ut for å møte brudgommen.

Men fem av dem var uforstandige og fem kloke.

De uforstandige tok sine lamper, men de tok ikke olje med seg.

Men de kloke hadde også tatt med seg olje i kannene sammen med lampene sine.

Da det drog ut før brudgommen kom, slumret de alle inn og sov.

Men midt på natten lød det et rop: Se, brudgommen kommer! Gå ham i møte!

Da våknet alle jomfruene og gjorde sine lamper i stand.

Men de uforstandige sa til de kloke: Gi oss av deres olje, for våre lamper slokner!

Men de kloke svarte: Nei, det ville ikke bli nok både til oss og til dere. Gå heller til dem som selger og kjøp til dere selv.

Mens de var borte for å kjøpe, kom brudgommen. Og de som var rede, gikk inn med ham til bryllupsfesten. Og døren ble stengt.

Til sist kom da også de andre jomfruene