lørdag 1. september 2007

Vassula Rydén


Vassula Rydén er av grekisk herkomst, født i Egypt og tilhører den gresk-ortodoxe kirke. Etter at hun ble kjent med Jesus, så har hun fått en rekke budskap i fra han. Vassula har fått et budskap fra Gud om enhet. Jeg har nettopp oppdaget henne, så jeg vet ikke så mye ennå. Men det hun skriver, det er så bra. Jeg kommer helt sikkert til å skrive mere om henne.


Bare hør her:



JAG ÄR LJUSET
Bangladesh 20 september 1986
Frid vare med dig.
Kan jag få vara med Dig?
Ja, du är med Mig, Jag är Ljuset.
Kan jag få vara nära Dig?
Du, är nära Mig. Du, är i Mig, Jag är Ljuset.
Kan du beskydda mig?
Du är beskyddad av Mig.
Får jag stödja mig på Dig?
Du kan stödja Dig mot Mig.
Jag behöver Din styrka för att kunna behålla min tro,
Du är given styrka.
Jag behöver Din kärlek.
Du är älskad av Mig.
Jag är Ljuset som lyser för att skall se Frukta inte, Min väg är rak.
Min väg skall leda dig till Mig. Jag skall möta dig och du kommer att känna igen Mig för jag utstrålar frid och kärlek.
Kom till Mig. Kan du se Mig? Kan du höra Mig? Var inte rädd. Stå inte bara där i mörkret.
Se, dina ben är friska, du kan gå igen. Se, du har fått ny syn tillbaka.
Jag kar helat dig. Jag har tagit bort din skam, och dina synder har jag tvättat bort.
Använd dina ben för att gå till Mig, dina ögon för att se Mig och din tro för att möta Mig.
Jag är Återlösaren, din frid. Jag Jesus älskar er alla.


Jeg elsker det.

Vil du lese mer om henne er hennes hjemmeside: http://www.slig.se/