søndag 13. januar 2008

En himmel full av enhet


Himmelriket er inni dere, sa Jesus.
Om himmelriket er inni oss så burde vel vi også få være der!
Jeg kjenner at jeg kan komme til Jesus når jeg vil. Og Jesus sier, "kom til meg!" Og så får jeg være der Jesus er i en fullkommen himmel. Det er veldig godt å være der. Atmosfæren er så annerledes enn her nede.

Jeg har vært plaget av smerter i kroppen i lengre tid. Og de siste ukene har smertene vært liknende influensa smerter.
Men når jeg er sammen med Jesus i himmelriket, så kjenner jeg ingen ting. Da kjenner jeg ekstra stor forskjell det er å være sammen med Jesus. Og så sa Jesus til meg at han ville at jeg skulle bruke mer tid sammen med han hos han. Da var jeg der han ville jeg skulle være og han ville også hjelpe meg med smertene mine. Jeg tenkte at jeg skulle få slippe å kjenne smerter oftere ved at jeg var hos Jesus i himmelen, men så kjente jeg idag at jeg har ikke de smertene nå heller, i den fysiske verden! Så det å være sammen med Jesus og få kjenne den freden og legedommen som er der, den får jeg også en del av i det fysiske!

Hva kan himmelriket sammenlignes med, sa Jesus. Det kan sammenlignes med alt hva Jesus sa. Det er så veldig godt å være der. Og noe kansje katolikker og ortodokse har fått større åpenbaring om, så er himmelriket en fullkommen enhet!
Det er sammen med Jesus i himmelriket som jeg forstår mer av enhetens hemmelighet. Jeg i deg og du i meg, sa Jesus. Det er ikke helt lett å forstå, men når man ser hvordan himmelen fungerer, så forstår man det lettere.
Menneskene i himmelen, de hellige, de er fullt levende. Protestanter kaller de gjerne døde, men jeg har ikke sett noen døde i himmelen. Og kjærligheten den er så fullkommen!

Mange protestanter har stor frykt og fordommer for jomfru Maria. Men det er ikke verre å høre på jomfru Maria snakke enn å lese fra Paulus sine brev! Det har hendt jeg har tenkt at jeg har mer lyst til å lese fra evangeliene, for det handler om Jesus. Men så har jeg begynt å lese i Paulus sine brev, og jeg har ikke tenkt på Paulus, men Paulus har fått mine tanker på Jesus.
Akkurat den biten der forstår ikke protestanter at det blir akkurat på den måten også når man ber til noen av de hellige om forbønn. Det er Jesus som er den man tilber.

f.eks har Vassula fått en åpenbaring i fra jomfru Maria. Her:


GUD VILL ATT ALLA SKALL BLI FRÄLSTA
25 september 1990
Vår heliga Moders budskap till oss:
Frid vare med er, älskade barn. Låt mig påminna er om att Herren känner varje hjärta, Herren söker varje hjärta. Kom till honom med ett rent hjärta och han skall undervisa er, Herren skall trösta er själ. Han skall leda er på sin stig och i sanningen. Jag ber er, ni som fortfarande tvekar, tillslut inte era hjärtan med ert förnuft. Återvänd till Herren och han skall komma till er. Himmelsk glädje skall nu stiga ned till er, ett ljus skall lysa mitt ibland er. Bered er på att ta emot detta ljus, bered er på att möta Herren.
Vems händer är rena idag? Och vem kan uppriktigt säga att hans hjärta är rent? Vems själ är i fullkomlig samklang med Herren? Älskade! Mina egna! Mina barn, vägen till Herren går mitt ibland er, den finns i de levandes land. Sträck då ut era händer mot hans helgedom, och Herren skall sträcka ut sin hand från himlen och dra er till sig. Räck ut era händer mot honom, och han, full av medlidande, kommer att böja sig ner till er. Kom till Herren utan att dröja. Lyft er blick mot himlen och se inte på någon annan än honom, Herren, er Gud. Gläd er endast i honom, er Frälsare. Sök, men sök ingen annan utom Herren, er Förlossare. Sjung, sjung, men inte till någon annan än den Helige.
Behöver jag påminna er om att Herren är ömhet och medlidande, sen till vrede och rik på barmhärtighet? Jesus var stenen som ratades av byggningsmännen, men som blev till hörnstenen. Jag säger er sannerligen, att Guds rike är ibland er, och hans helige Andes av nåd sveper nu ljuvligt över era länder för att återuppliva er; så kom och se bröllopet där den helige Ande viger era länder till ett. Förkasta inte den helige Ande som så uppenbart utgjuts över er, var inte som ”byggningsmännen” som förkastade den sten som blev hörnstenen. Gud vill att alla skall bli frälsta. Och hör nu på min högtidliga varning till alla som hör profetiorna i denna bok: kväv inte Andenden Ande som nu blåser över er, nu mitt i ert avfall och när det är på sin höjdpunkt. Säg inte längre fram, på domens dag, ”Jag fick aldrig höra det, jag kände inte till det ”. Jesus och jag avslöjar ting i förväg, innan de händer, så att ni inte kan säga, när ni möter Gud ansikte mot ansikte, ”Jag kände inte till det”. De högmodigas borg skall falla och djävlarna skall kastas ut från dess sköte. Var välsignade, må ni alla som lyssnar till mig bli välsignade.
Jag är er älskade Moder, Gudsmodern (Theotokos) som älskar er alla.
http://www.slig.se/SantLiv/slig/B4sfralsning.html#anchor%20prayers

Hva kan være så galt i dette ?

En himmel full av enhet, det er det det handler om. En himmel full av liv, hvor ikke død får komme. Det finns ingen døde i himmelen. Det er ikke døde man tar kontakt med når man får kontakt med himmelen. Mange tror det er spiritisme å ha kontakt med himmelen, men det er de døde og demoner vi ikke skal ha noe med å gjøre. Husk himmelriket er inn oss, sa Jesus. Og himmelriket har alltid fokus på Jesus som vår frelser. Men det er flere om det, det er en fullkommen enhet!

Guds fred!