tirsdag 6. september 2016


Bønn av moder Teresa:
Hjælp mig at udtrykke din velduft, hvor jeg end går
Overvæld min sjæl med din ånd og dit liv
Gennemtræng mig og tag bolig i mit væsen
Så mit liv kan være blot et stråleglans af dit
Lys igennem mig og vær i mig så hver en sjæl
Jeg møder kan mode dit nærvær i min sjæl
Lad dem se op og ikke mere se mig
Men kun Jesus.

Bliv hos mig, for da vil jeg skinne ligesom du skinner,
Og være lys for andre
Lyset, O Herre, vil udgå fra dig
Intet vil være fra mig
Det vil være dig, der skinner på andre gennem mig.

Lad mig prise dig, som du vil have det,
Ved at skinne på andre omkring mig
Lad mig prædike for dig uden at prædike, ikke med
Ord men med eksempler
Med den dragende kraft,
Mine medfølende gerningers påvirkning
Den åbenbare og fuldstændige kærlighed mit hjerte bærer til dig.

Amen

Fra www.motherteresa.org
Bønn av moder Teresa:
Herre,
Kan du bruge mine hænder i dag
Til at hjælpe de fattige og syge der har brug for det?
Herre, i dag giver jeg dig mine hænder.

Herre,
Kan du bruge mine fødder i dag
Til at besøge dem som har brug for en ven?
Herre, i dag giver jeg dig mine fødder.

Herre,
Kan du bruge min stemme i dag
Til at tale med dem som har brug for søde ord?
Herre, i dag giver jeg dig min stemme.

Herre,
Kan du bruge mit hjerte i dag?
Til at elske hvert eneste menneske blot fordi det er et menneske?
Herre, i dag giver jeg dig mit hjerte.

Fra Novena, en katolsk hjemmeside.

Bønnerne er oversat af Christian Cohr Arffmann.

Ingen kommentarer: