fredag 26. november 2021

Du har overvunnet verden

 Kjære Jesus. Takk for at jeg har din fred i en urolig verden. Du sier i Johannes 16:

«Dette har jeg talt til dere for at dere skal ha fred i meg. I verden har dere trengsel. Men vær frimodige! Jeg har overvunnet verden.»

‭‭Johannes‬ ‭16:33‬ ‭NB‬‬

Tenk at du har overvunnet verden og at himmelens rike er kommet nær. Jeg kan få være i deg, og i ditt navn får vi bønnesvar slik du sier litt tidligere i Joh. 16

«Hittil har dere ikke bedt om noe i mitt navn. Be, og dere skal få, for at deres glede kan være fullkommen.»

‭‭Johannes‬ ‭16:24‬ ‭NB‬‬

Tenk du vil at vår glede skal være fullkommen, og vi får det vi ber om, om vi blir i deg, og dine ord blir i oss. Slik du sier i kap. 15

«Dersom dere blir i meg, og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det.»

‭‭Johannes‬ ‭15:7‬ ‭NB‬‬

Det er så godt å gå på den veien. Kjempe vei til å bli fullstendig ett med deg og be hele tiden som Paulus skriver om:

«Be til enhver tid i Ånden med all bønn og påkallelse. Vær årvåkne i dette, med all utholdenhet i bønn for alle de hellige.»

‭‭Efeserne‬ ‭6:18‬ ‭NB‬‬

Det er så godt å få kjenne dine frukter bli sterkere og sterkere i mitt liv. Som glede, fred og kjærlighet. Og selvsagt også de andre fruktene som mildhet, ydmykhet, trofasthet, godhet og avholdenhet.

«Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, ydmykhet, avholdenhet. Mot slike er loven ikke.»

‭‭Galaterne‬ ‭5:22-23‬ ‭NB‬‬

Jeg kjenner at det er med disse fruktene du har overvunnet verden. For verden ligger i dens onde vold, og der er sykdom, stridigheter og alt mulig ondt. Som krig og naturkatastrofer. Den onde gleder seg over alt det onde. Men du har overvunnet djevelen.  Og med kjærlighet, glede og fred i hjertet så kan vi overvinne de ondes piler. Og vi kan ha det godt i en ond verden og glede oss over at vi vandrer fra herlighet til herlighet, for vi kan leve i bønn til deg. Og bønnesvar får vi også når vi er ett med deg. Slik du alltid fikk bønnesvar fordi du alltid var ett med Faderen.  Derfor er livet så spennende. For jeg kjenner meg mer hjemme i himmelen og deg, enn det jeg gjør på jorda. Guds rike er inni oss, slik du sier i Lukas 17:

«Da fariseerne spurte ham om når Guds rike skulle komme, svarte han dem og sa: Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene.

«Heller ikke skal de si: Se her eller der er det. For se, Guds rike er inne i dere.»

‭‭Lukas‬ ‭17:21‬ ‭NB‬‬

Det er så herlig å vandre med deg Jesus. Jeg elsker deg så høyt. Det er så godt å kunne vandre med deg i en urolig verden og kjenne at her er jeg bare en liten stund, men hos deg er jeg evig. Du er så god. Og du har gitt meg en lengsel etter å komme nærmere deg. Takk Jesus for det eventyret jeg får være med på. Der du prinsen drar ned på jorda og kjemper mot dragen, og vinner prinsessa og hele kongeriket. Og tenk, det er sannhet og den er bedre enn noe eventyr. For du er Gud og kan være i alle mennesker. Og der får vi være prinsessa som du redder fra dragen. Der du vil vandre med oss gjennom hele livet, og leve i kjærlighet, glede og fred. 

Jesus jeg ber for alle som lider, st de får kjenne deg. Og du er nær alle som vil ha deg i sitt liv. Alle som kaller på deg.