søndag 28. november 2021

Jesus verdens lys 1. advent

 Kjære Jesus i dag er det første advent og det begynner vi med å tenne et lys. Du er verdens lys, Jesus.. Jeg elsker deg så høyt. Det er så godt å kjenne ditt nærvær. Jesus, jeg vil alltid vandre i deg. Når jeg er i deg får jeg kjenne din fred og trygghet. La meg komme enda nærmere deg. Det er mitt mål å komme enda nærmere deg for hver dag. Du er veien, sannheten og livet. Når jeg går på din vei, når jeg vandrer i ånden, så kjenner jeg at jeg har funnet sannheten. For det er så spennende å gå med deg. I åndeverden fins mørke skyer foran sannheten. Men ved å be til deg så må skyene vike, og solen blir synlig. For du er verdens lys. Og din sannhet er så god. Du ble et menneske for i mennesket ha menneskets rettigheter til å råde over jorden. Og da dro du himmelen ned på jorda, slik at himmel og jord blir ett. Du ble et lite barn som vi feirer vært år, du himmelens gave til oss. Takk for den gaven, Jesus. Det er så stort å få leve med deg hver dag. La alle få smake på gaven sendt fra himmelen. Du gir glede, kjærlighet og fred i hjertet. 

Takk Jesus for at du har gitt oss herlighetens gave, og det er evig liv i et paradis. Der alle som har lidt på jorden vil få kjenne din miskunn. Og alt startet med at du ble født av jomfru Maria. Og begynnelsen på nåden fikk vi da du tok våre synder på deg da du led på korset. Takk for gaven, kjære Jesus. Jeg elsker deg så mye. I morgen skal jeg bare være sammen med deg. Det gleder jeg meg til. Og nå vil jeg bare være sammen med deg for du er som en godtepose som aldri tar slutt. Og mer jeg får av deg, mer vil jeg ha. Du den mystiske gave. Du kom ned på jorden, og vi feirer deg i desember, men la alle mennesker også finne deg. For du er den som gir oss liv. Jesus jeg elsker deg så høyt. 

En julesangtekst jeg syns er så fin

O helga natt

O helga natt, o helga stund för världen
Då Gudamänskan till jorden steg ned
För att försona världens brott och synder
För oss han dödens smärta led
Och hoppets stråle går igenom världen
Och ljuset skimrar över land och hav
Folk, fall nu neder
Och hälsa glatt din frihet
O helga natt
Du frälsning åt oss gav
O helga natt
Du frälsning åt oss gav
Ty frälsar'n krossat våra tunga bojor
Vår jord är fri, himlen öppen nu är
Uti din slav du ser en älskad broder
Och se, din ovän blir dig kär
Från himlen bragte frälsaren oss friden
För oss han nedsteg i sin stilla grav
Folk, fall nu neder
Och hälsa glatt din frihet
O helga natt
Du frälsning åt oss gav
O helga natt
Du frälsning åt oss gav