lørdag 15. januar 2022

Våre våpen er åndelige


«For øvrig: Bli sterke i Herren og i hans veldige kraft! Ta på dere Guds fulle rustning, så dere kan holde stand mot djevelens listige angrep. For vi har ikke kamp mot kjøtt og blod, men mot maktene, mot myndighetene, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Ta derfor Guds fulle rustning på, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. Stå da ombundet med sannhetens belte om livet og vær iført rettferdighetens brynje. Ha som sko på føttene den beredskap som fredens evangelium gir. Grip fremfor alt troens skjold, som dere kan slokke alle den ondes brennende piler med. Ta frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. Be til enhver tid i Ånden med all bønn og påkallelse. Vær årvåkne i dette, med all utholdenhet i bønn for alle de hellige.»
‭‭Efeserne‬ ‭6:10-18‬ ‭NB‬‬
https://bible.com/bible/102/eph.6.12-17.NB

 Kjære Jesus. Jeg elsker deg. Du er kjærlighet, og de som er nær kjærligheten er ikke langt borte fra deg. Det fins gode og onde krefter i verden. Når du gjennom de kristnes bønn blir synlig i verden, så vil de som elsker det gode og kjærligheten komme til deg. Også mange onde mennesker vil bli forvandlet, for innerst inne så har de en lengsel etter kjærligheten. Det var de religiøse du hadde motstand fra da du var på jorden. Det kan dessverre skje igjen, at kristne som er mer opptatt av sin tolkning i bibelen ikke kjenner deg igjen når du byr folk til bryllup. Jeg ber om at regnet må komme slik at din herlighet blir fylt på jorden. Fyll alle som er åpne med din herlighet, la de se deg slik jeg ser deg. Du er majestetisk , du er Gud hvor ingenting er umulig for. Du kan smelte ishjerter me ditt lys og kjærlighet. Du er alfa og omega, det er du som står over englene og også demonene. Og du skal dømme levende og døde. Hadde du styrt menneskene og de ikke hadde fri vilje, så kunne du ikke dømt dem. Men du har gitt menneskene fri vilje, til å velge det onde eller gode,  derfor må de dømmes etter sine gjerninger. Og det fins en god og en dårlig nyhet til det. Den dårlige er at du Gud ikke kan blande deg med synd for du er hellig og ingenting ondt kan være i din nærhet. Derfor vil ingen mennesker klare å være hos deg, for du er en fortærende ild, en ildsjø for de med synd i sitt hjerte. Deres synd vil fortære dem. Men den gode nyheten er at du elsker alle mennesker som er dømt til ildsjøen i din fortærende ild, slik at du tok på deg alle menneskers synd. Derfor kan alle mennesker bli frelst om de lar deg ta deres synd, slik st man slipper helvete den ildsjøen som fortærer mennesker med deres synd. Jesus du ble menneske, du som er Gud. Tenk for en Gud vi har som velger å bli et menneske slik vi er. Det er et mysterium. Og du viste oss sannheten når du var på jorden. Og menneskene korsfestet deg Gud.Du som er kjærlighet. Men da tok du vår synd med deg opp på korset og videre til Gud. Du vant over det onde med det gode, og døden kunne ikke holde på deg, slik at du vant over synden. Slik at vi nå frimodig kan være sammen med deg og synden skiller oss ikke lenger fra deg. Vi får tilgivelse for vår synd med ditt blod. 

Jesus det er så godt å vandre med deg. Tilgi meg alle mine synder. Noen ganger er det krig i åndeverdenen og det er vanskeligere å konsentrere meg om deg. Men det er bare å stå på, for vi har en krig mot åndsmakten hvor vi bruker ditt sverd som er ditt ord imot den onde. Vår krig er imot åndsmakten og jeg vil at du Jesus vinner mot mørke slik at ditt lys opplyser verden. I Joh Åp kan man lese om din krig mot verden. Den er åndelig slik dine våpen er åndelige. Der dømmer du de som er styrt av den onde. Det var en krig i åndeverdenen hvor djevelen ville forgjøre alle kristne. Men du vant Jesus og kristendommen fikk makt over store deler av verden. Det fins mange syndige mennesker i kirken også, slik dine disipler heller ikke var fullkomne. Men det grunnleggende fins og står stødig i kirken. Og det er st vi kan ha samfunn med deg fordi du tilgir oss vår synd med ditt dyrebare blod. Jesus lær meg å krige i åndeverden slik st du får større plass i verden. 

 Jesus jeg har fått et talent fra deg. Jeg vil mangedoble det ved å vokse åndelig. Talentet som er min tro skal få vokse, jeg strekker meg etter deg slik at jeg får din tro. Jeg kjemper for å likne deg, ved å dø i fra meg selv. Ingenting gjør at jeg får større glede vedå la deg få rom i meg. Jeg strekker meg mot deg Jesus. Du er fantastisk og det er fantastisk å få ha deg i mitt hjerte. Jeg er helt din.