onsdag 29. juni 2022

Ingen kraft kan sammenlignes med din, Jesus

 


Jesus, det er så godt å kjenne deg. Du er tryggheten i en ustabil verden. Jeg ser på deg, og du lever. At jeg kan se deg er ikke noe bevis på at du lever.  Men den kraften du har som du gir meg når jeg trenger deg, kan ikke komme av seg selv. Du har en kraft som er mye større enn menneskenes, og jeg er ett menneske som selvsagt heller ikke har din store kraft, Jesus. Å hva jeg elsker din kraft, Jesus. Den er så sterk, og den gjør så godt. Den helbreder syke med både fysiske eller psykiske lidelser, og den har gjort så mye godt med meg. Noen mennesker eller ganske mange tror ikke på din kraft, fordi den er så enorm. De tror ikke du gikk på vannet eller at du forvandlet to fisker og fem brød til så mange at den mettet fem tusen mann. Du helbredet syke og kastet ut onde ånder, du stillet stormen og forvandlet vann til vin. Du var auktoritær og forkynte at du var livet og ingen kommer til Faderen uten gjennom deg. Du var så god Jesus. Og ga oss kun to bud. At vi skulle elske Gud av hele vårt hjerte og elske vår neste som oss selv. Jesus ingen kan nekte for at du har en sterkere kraft enn noe menneske. Og du er den samme i meg som det du var da du var på jorden. Du viser meg en så sterk kraft som bare kan komme fra deg. Og du viser meg Livet. Som er du. Jeg elsker deg Jesus. Derfor er du et bevis for meg at du lever, for den kraft jeg kjenner fra deg  må være fra deg for ingen annen har din kraft. Du gav meg ett bibelvers i dag. At jeg skal tro at mine bønneemner allerede er besvart. Så spennende, Jesus. Og mitt største bønneemne er å alltid være ett med deg. Du er så god å være sammen med. Jeg elsker å be til deg. Du trakk deg også unna mennesker til øde plasser for å be til Faderen. Jesus, takk for ditt smil. Det gjør meg levende og trygg. Jeg får være hos deg bestandig.

Jesus, jeg ber for verden. At de som søker finner deg. Jeg ber om fred i verden. Og jeg ber om at de fattige får vann og mat og det de trenger. Jeg ber for foreldreløse at de får bo på en trygg plass. Jesus jeg ber om at milliardærer gir av sin overflod. Takk for Bill Gates og Warren Buffett som gir nesten alt de eier til de fattige og at de har fått over to hundre milliardærer til å gi over halvparten av det de eier. Jesus velsign deres virke. Velsign dem Jesus. Vær i deres liv. La din vilje skje i himmelen så og på jorden. Gjør verden mer rettferdig.