søndag 25. september 2022

Be uavbrutt

 


Kjære Jesus. Du lever og du lever i meg. Vi har det så fint sammen. Du er min beste venn. Det går å ha deg nære meg hele tiden. Men det er vanskelig. Men du lærer meg å være tålmodig for du oppmuntrer meg når jeg faller. Jeg reiser meg opp igjen og prøver på nytt å kjenne ditt nærvær hele tiden. Og det går framover. Det er så spennende å gå med deg, for du er så god. Du gir meg glede på innsiden. Jeg har en hel himmel på innsiden. Og til den kan jeg gå så mye jeg vil. Himmelen kommer til meg også. De hellige i himmelen kjemper og ber for oss. De regjerer med deres bønner som kommer til vår Far hele tiden. Jesus du lærer meg også å be for de jeg tenker på. På den måten ber jeg for mange gjennom hele dagen. Det er kraft i bønn. Jeg gleder meg sånn til å komme nærmere deg Jesus. Jeg er så nære deg nå at jeg kan kjenne ditt hjerte inntil mitt. Men du er et stort mysterium jeg bare har sett litt av. Når jeg klarer å være ett med deg hele tiden har du sagt at ting skal skje. Det holder jeg inntil mitt hjerte. Og skatten det er deg. Jesus jeg vil at din vilje skjer i mitt liv. Jeg gleder meg sånn til det skjer. Du Jesus er min rikdom. Jeg er så heldig som har deg. Jeg ber om at du blir synlig for verden. Jeg ber om at de rikeste gir til de fattigste. Jesus, verden er så urettferdig. Jeg ber om at verden får en giverglede og at de ikke bare tenker på seg selv. Jesus jeg ber om at jeg ikke faller for mammon, men klarer å forvalte de pengene jeg har etter din vilje. Jesus jeg gir hele meg til deg. La din vilje skje i mitt liv. 

«Vær alltid glade, be uavbrutt, takk Gud under alle forhold! For dette er Guds vilje med dere i Kristus Jesus.»

‭‭1. Tessaloniker‬ ‭5:16-18‬ ‭N11BM‬‬

https://bible.com/bible/29/1th.5.16-18.N11BM