onsdag 28. september 2022

Den siste tid


 Kjære Jesus. Vi nærmer oss slutten. Du sa vi kunne se det på tegnene. Slik man også kan se på treet når det går mot høst. Men man har alltid trodd man lever i den siste tid. Men det kommer av at man tydet det du sa feil. For du talte om dommen for Israel. Og den dommen skulle skje snart. Og den dommen skjedde i år 70, i samme generasjon som disiplene. Men kristne har gjennom alle år lest i bibelen at dommen skulle skje snart, og på en rar måte tenkt at du Jesus mente for de som leste bibelen at det skulle skje snart. Men Jesus du mente selvsagt at det skulle skje snart til de som var fysisk tilstede og som hørte på din forkynnelse da i Din levetid. Men nå tusener år etter hvor evangeliet har spredd seg over hele jorda og du Jesus gjennom DHÅ har regjert med kirken sammen med de hellige i himmelen og alle engler. Så kan vi tyde tegnet på Din siste komme, da vi skal få en ny himmel og en ny jord. Fordi vi mennesker ødelegger jorden, og synden er stor. Det vil ikke bli himmel her på jorden. Men din himmel kan være inni oss. Tusenårsriket er kanskje over og djevelen er løs for å forføre oss og spre ondskap og forbannelser over jorda. 

Jesus, jeg har en sånn glede inni meg, fordi du bor i mitt hjerte. Du er framtiden, og jeg kjenner meg velsignet. Hele tiden lærer jeg meg noe av deg og av bønn. Jeg lærer meg å be for alle og alt jeg tenker på. Jeg legger det fram til deg og alle de hellige bedere i himmelen. Jesus, du er den som vil lede meg. Jeg lærer meg at det er du som skal føre meg. Samtidig så skal jeg passe meg for kontrollerende makter og religiøse ånder som utgir seg for å være deg. For du er frihet, Jesus. Og jeg er helt fri til å tenke på hva jeg vil. Men jeg gjør det sammen med deg. Jeg kommer stadig nærmere deg, og himmelen har kommet nær. Jeg har det så godt. Det er tre bibelvers jeg holder nær meg. 

«Spør etter Herren og hans makt, søk alltid hans ansikt!»

‭‭1. Krønikebok‬ ‭16:11‬ ‭N11BM‬‬

«be uavbrutt,»

‭‭1. Tessaloniker‬ ‭5:17‬ ‭N11BM‬‬

«Vi vet at alt tjener til det gode for dem som elsker Gud, dem han har kalt etter sin frie vilje.»

‭‭Romerne‬ ‭8:28‬ ‭N11BM‬‬

Det er så godt å gå med deg, Jesus. Jeg ber om at verden får se hvem du er og at ditt sterke lys kan få skinne i denne mørke verden.


Himmelen heier på oss og ber for oss. Jesus sier:

«Jeg sier dere: På samme måte blir det større glede i himmelen over én synder som vender om, enn over nittini rettferdige som ikke trenger omvendelse.»

‭‭Lukas‬ ‭15:7‬ ‭N11BM‬‬

«På samme måte, sier jeg dere, blir det glede blant Guds engler over én synder som vender om.»»

‭‭Lukas‬ ‭15:10‬ ‭N11BM‬‬

Jesus, er sammen med oss kristne her på jorda og du er hodet til kirken. Du vil regjere med oss. La din vilje skje gjennom meg. Men du vil aldri bo fysisk en gang til på jorda. Du gjorde oppdraget ditt her på jorda da du døde for oss. Nå regjerer du på jorda sammen med kirken. Kirken har hatt stor makt. Nå har ikke kirken så stor makt lenger. Skyene er mørke. Men du er vårt lys. La ditt lys få skinne på jorda. 

«Jesus svarte: «Min kongsmakt er ikke av denne verden. Var min kongsmakt av denne verden, hadde mine menn kjempet for at jeg ikke skulle bli overgitt til jødene. Men min kongsmakt er ikke herfra.»»

‭‭Johannes‬ ‭18:36‬ ‭N11BM‬‬

Du er konge Jesus. Jeg gleder meg sånn til å gå med deg. Du gir meg en så stor glede. Vi har ingenting å frykte vi som går med deg.

«Frykt ikke, for jeg er med deg, vær ikke redd, for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd.»

‭‭Jesaja‬ ‭41:10‬ ‭N11BM‬‬