torsdag 5. august 2021

Jeg er født på nytt

 Kjæreste Jesus. Du er det beste som har skjedd meg. Jeg har blitt født på ny. Livet har begynt på nytt med deg. Og du er i meg. Det å vandre med deg er livet. Evig liv. Jeg elsker deg så høyt Jesus. Du vil at jeg vært sekund skal være med deg. Og i det sekundet lever jeg. Du er livet, Jesus. Og jeg får være i deg. Du har velkomment meg inn i mystikkens verden. Det er så spennende å gå med deg. Vært sekund med deg er liv. Jeg vil leve i deg hele tiden. Du er så god Jesus. Jeg elsker å være med deg. Du som er Gud. Du har skapt hele verden med ditt ord. Alt du sier blir til. Du er så stor Jesus at jeg aldri vil forstå hvor stor du er. Og du har tid for meg. Hvert sekund får jeg med deg, og du viser meg inn i din verden. Jeg elsker din verden så høyt Jesus. Det er så spennende å leve med deg. Å komme inn i din verden gir meg sånn glede. Du er verdens lys. Du gir meg så sterk kjærlighet.  Jeg vil alltid være i deg.

Ingenting er bedre  enn å be til deg. Be be be, ingenting kan måle seg med frukten man får av å be. Og  da mener jeg spesielt kontemplasjon. Det å være sammen med Jesus som en venn.  Ingenting er bedre enn det.

Jeg elsker deg så høyt Jesus.  Jeg føler at jeg er født på nytt når jeg puster inn ditt liv i hvert åndedrag. Jeg går på din sti og du er veien sannheten og livet.  Jeg får se verden med dine øyne ,og meg selv. Du er så spennende Jesus. Du som er overalt. Du som har vunnet over det onde. Du har all makt. Nå vil du lære meg å bli lik deg. Men da må jeg være i deg, og din vilje er min vilje. Jeg vil være et redskap for deg. Jobbe i åndeverden, for jeg tror på bønn. Og jeg vil gjerne vitne om deg. Om din godhet og makt. Du gjør meg levende og sann.  La meg bli helt sann og et ekte menneske Jesus. For du hater falskhet og det gjør jeg også.  Du er sann Jesus, og la meg se på deg bestandig så jeg også kan bli et sant menneske. Et menneske som elsker andre mennesker med sann kjærlighet. 

La meg være en gren som bærer god frukt. Jeg kan ikke bære god frukt av meg selv, men bare ved å være ett med deg. Jeg vil kjenne deg i hvert åndedrag og leve med deg hvert sekund, og så vil du gjøre under med meg, så jeg kan elske mennesker med din kjærlighet. 

For så høyt elsket du verden at du gav ditt liv for oss.