fredag 30. juli 2021

Evolusjonsteorien

 


Jeg diskuterte med noen ateister om evolusjonsteorien og sikker jeg var på at du Jesus fantes så trodde jeg ikke på evolusjonsteorien. For den var jo bare en erstatning for deg? 

De klarte ikke å overbevise meg. Hvorfor har en «amøbe» utviklet seg til å bli et menneske og alt mulig rart og en annen «amøbe»  ikke forandret seg i det hele tatt? Men nok om det. 

Det var når vi begynte å diskutere kromosomer jeg fikk et syn i etterkant. I synet så jeg mange kromosomer sprelle som små marker og jeg så de over lang tid. De delte seg og forandret seg over lang tid. Det var så intenst og jeg fikk ikke bort synet og jeg måtte tro på det jeg så. Da jeg måtte erkjenne at det er naturlig at ting forandrer seg over lang tid og at evolusjonsteorien kan være sann så stod djevelen ved siden av meg og lo rått. Gud fins ikke sa han. Så lo han igjen. Så så jeg deg Jesus lenger borte i en annen dimensjon.Du holdt armene ut og ba meg komme til deg. Jeg kom til deg og ba deg fortelle meg at det ikke er sant. At evolusjonsteorien ikke var sann. Jeg ba deg fortelle meg at du er sann. Etterhvert så forstod jeg jo at ved å være nær meg så var du jo sann. Og jeg begynte å forstå at både du og evolusjonsteorien kan være sann. 

Du er så stor Jesus. Du har skapt hele universet med dit ord. Bli til sa du, og vi ble til i alle fasonger og størrelser. Og du sa til «sennepsfrøet» bli et menneske og frøet gjorde som du sa og ble til et menneske. Det tok tid, men for deg er tid uvesentlig du som lever utenfor tiden. Du som lever like mye i enden av tiden som i begynnelsen av den. Du skapte naturlovene og gjennom de fulgte de din plan. Du er så stor Jesus. Hele skapelsen skal prise deg. For ingen er som deg. Dine tanker er så mye større enn våre tanker. Du er alfa og omega, begynnelsen og enden. Takk Jesus for at du er nærværende for hvert eneste menneske, så alle kan nå til deg. Du er allestedsnærværende og hører alle våre bønner. Du bryr deg om hver spurv som faller til jorden, og du bryr deg om hver skapning. Du er kjærlighet Jesus, og ingen kan elske høyere enn deg. Takk Jesus for at du bryr deg om din skapning. Takk Jesus for at du er du.