tirsdag 31. august 2021

Kjærligheten, sannheten og kraften

 Kjære Jesus. La meg komme så nær deg så jeg kan være en kanal mellom himmel og jord. Du var alltid ett med Faderen, slik jeg vil være ett med deg. Ja, det er litt av en vei å gå og noen syns kanskje det er en umulig vei. Men du er veien Jesus, og på din vei vil jeg gå og strekke meg etter det fullkomne. Jeg gir meg ikke. For det er en fantastisk vei. Jeg elsker den veien og det er en reise der jeg kan bli kjent med deg. Jeg strekker meg etter det som ligger framfor meg og vil vite alt om deg. Det er tre ting om deg som jeg vil vite alt om. Kanskje jeg må bruke hele evigheten på det, men jeg vil elske vært sekund. Det er alt om din kjærlighet. Jeg elsker din kjærlighet. Den har alle de gode fruktene. Den er størst av alt. Ingenting er større enn den.  Tenk å få være i din kjærlighet bestandig. Det er din vilje og det er bare slik vi kan bære frukt.

Den andre tingen jeg vil vite alt om er sannheten. Du er sannheten Jesus. Du er lyset. Takk for at du åpenbarer deg for meg. La meg få vite alt om deg. Du er Ordet som har kommet til verden for å gi oss liv. Det er så veldig godt å få se stykkevis inn i din sannhet. For du er underbar. Og verden ligger i mørke. Men når jeg får se din sannhet og din frelse så gleder jeg meg over livet. La meg alltid få leve i ditt lys og din sannhet. 

Det tredje jeg vil utforske er din kraft, Jesus. Når jeg er i ditt nærvær og det vil jeg alltid være, så vil jeg se din kraft. Ingenting er umulig for deg. Da du gikk på jorden så var du en kanal mellom himmel og jord. Og du helbredet syke, vekket opp døde, kastet ut demoner, mettet mange tusen med to brød og fem fisk. Du gikk på vannet og stilnet stormen. Du var så nærme Faderen at du visste at Han ville høre på deg. La meg komme så nærme deg Jesus så jeg gjør det jeg ser du gjør. Og at jeg kan være en kanal for deg. Jeg har all tid for deg. Jeg vil strekke meg etter å være en kanal for deg. Jeg lengter etter å kjenne alt ved deg. Det er så godt. Du er brødet som er mat for min sjel. Jeg elsker deg Jesus. Jeg kan nesten ikke legge meg for å sove om kvelden, for jeg vil lære mer om deg. Og jeg gleder meg til morgenen for da kan jeg få kjenne dit nærvær. Takk Jesus for alt du gir meg. Ja jeg vil være sammen med deg vært sekund og be uavlatelig. Og strekke meg etter å lære alt om din kjærlighet, sannhet og kraft. Livet er så spennende. 

Et av mine yndlingssted fra bibelen er i Joh. 14 

«Tror du ikke at jeg er i Faderen, og Faderen i meg? De ordene jeg taler til dere, taler jeg ikke av meg selv, men Faderen, som blir i meg, han gjør sine gjerninger. Tro meg at jeg er i Faderen, og Faderen i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig sier jeg dere: Den som tror på meg, han skal også gjøre de gjerningene jeg gjør. Og han skal gjøre større gjerninger enn disse, for jeg går til min Far. Og hva som helst dere ber om i mitt navn, det skal jeg gjøre, for at Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. Om dere ber meg om noe i mitt navn, så skal jeg gjøre det! Dersom dere elsker meg, da holder dere fast på mine bud. Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen talsmann, for at han skal være hos dere for evig, sannhetens Ånd, som verden ikke kan få, for den ser ham ikke og kjenner ham ikke. Dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. Jeg skal ikke etterlate dere farløse, jeg kommer til dere. Ennå en liten stund, og verden ser meg ikke lenger. Men dere ser meg, for jeg lever, og dere skal leve. På den dagen skal dere kjenne at jeg er i min Far, og dere i meg, og jeg i dere. Den som har mine bud og holder fast på dem, han er den som elsker meg. Og den som elsker meg, skal bli elsket av min Far. Og jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham. Judas, ikke Iskariot, sier til ham: Herre, hva er grunnen til at du vil åpenbare deg for oss, men ikke for verden? Jesus svarte og sa til ham: Om noen elsker meg, da holder han fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme til ham og ta bolig hos ham. Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet som dere hører, er ikke mitt, men Faderens, han som har sendt meg. Dette har jeg talt til dere mens jeg ennå er hos dere. Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting, og minne dere om alt det som jeg har sagt dere. Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere. Ikke som verden gir, gir jeg dere. La ikke deres hjerte forferdes, frykt ikke!»

‭‭Johannes‬ ‭14:10-27‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/jhn.14.10-27.NB

Takk Jesus for at du er den du er. Jeg elsker deg så inderlig at jeg skulle ønske jeg hadde flere sekunder i døgnet hvor jeg kunne være i ditt nærvær. Du er virkelig veien, sannheten og livet. Du er Ordet og er den som åpenbarer Skriften for oss. Jeg vil alltid være i ditt nærvær og bli kjent med deg.