onsdag 27. april 2022

Tro


 

Kjære Jesus. Du er livet. Jeg vil at du hele tiden er i meg slik at jeg kan kjenne kraften av liv vokse inni meg. I det livet fins tro. Du sa hele tiden til de rundt deg at de må tro. Tvil ikke, bare tro. Det er ikke negativt å søke om å få mer tro. Ikke i følge deg, Jesus. Jeg har hørt at de som ikke har tvilt noen gang, er umodne mennesker. Men det er vel bare du og jomfru Maria som aldri har tvilt, og hatt en fullkommen tro. Og Jesus, du er ikke umoden. Jesus jeg vil bli lik deg. Og jeg vil at du fyller meg helt. At du er hodet og jeg er kroppen. At du er foran meg hele tiden. Jesus, jeg har deg. Da har jeg alt. Du er den jeg vil se på hele veien. 

«Jesus svarte og sa til dem: Sannelig sier jeg dere: Hvis dere har tro og ikke tviler, da skal dere ikke bare kunne gjøre slikt som dette med fikentreet. Men om dere så sier til dette fjellet: Løft deg opp og kast deg i havet! - så skal det skje. Og alt dere ber om med tro i deres bønn, det skal dere få.»

‭‭Matteus‬ ‭21:21-22‬ ‭NB‬‬

Jesus, det er deg jeg vil følge. Om kristne ikke liker det du sier her er det deres problem. Jesus, lær meg å tro.