mandag 27. juni 2022

Jeg vil gi mitt liv til deg, Jesus

 


Kjære Jesus. Når jeg gir deg livet mitt så får jeg så mye mer tilbake. Det er når du lever i meg jeg virkelig lever. Det er mitt mål å la deg leve i meg. Men jeg får også motstand. For djevelen hater at jeg lever i deg. Så jeg må slåss med hans åndsmakter som prøver å sløve meg ned åndelig. Men du står ved sia mi Jesus, og jeg opplever deg mer og mer. Motgang gjør en sterk. Det er så godt når du lever i meg for alt blir så riktig. Jesus jeg elsker deg. Jeg vil alltid leve i deg og at du lever i meg. Du er så god Jesus, og jeg går med deg. Du er en sterk kraft. Tenk at du mettet 5000 tusen mann med to fisk og fem brød. Du gjorde så store under. Tenk å gjøre noe slikt. Og du bor inni meg. Det er så trygt. For du passer på de som kommer til deg. Jesus jeg ber for verden. At din vilje får skje. Jesus du har overvunnet den onde og du bor i meg. Og ikke bare meg, men alle kristne. Så du er absolutt til stede i verden. La alle kristne skinne og lyse på din sti. La alle mennesker brenne etter deg. Verden er så mørk, men du er verdens lys. La oss kristne være lys for deg. Jeg ber om enhet mellom alle kristne. For om hver kristen blir uviktig i seg selv og du blir det eneste viktige, da har alle kristne kun deg å vise til. Og du er den samme i går og i dag og i morgen. Det er bare deg vi skal forkynne. Og det er deg vi skal bli lik. Jesus la alle mennesker få oppleve deg, for du er så god. Jesus, jeg ber for i morgen. At jeg klarer å gi slipp på mitt liv og la deg leve i meg. For det er de som mister livet som finner det. Og det har jeg erfart. Så det er min lengsel. Om djevelen ikke var til stede og prøvde å ødelegge for meg hele tiden. Men det gjør han fordi jeg blir en farlig motstander for han når jeg lar deg Jesus overta mitt liv. Jesus, jeg gir meg ikke. Du bor i meg og er sterkere enn alle onde makter. Og jeg vil klare det når jeg går framover selv om det er mye tåke. For bak skyene er du Jesus. Du er solen som skinner så sterkt at vi ikke kan se rett på deg. Solen er et bilde på deg. Jesus. Jeg vil være en kriger i din arme. Og jeg vil leve for deg. 

«Da sa Jesus til disiplene sine: Om noen vil komme etter meg, da må han fornekte seg selv, ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.»

‭‭Matteus‬ ‭16:24-25‬ ‭NB‬‬

https://bible.com/bible/102/mat.16.24-25.NB